“A Coruña: o poliducto, a refinería e o porto exterior”. Antón Luaces

24 Febreiro 2023

Rematado o novo poliducto que conectará as instalacións de Repsol no porto exterior de Langosteira coa refinería de Bens, na Coruña, o vindeiro 3 de maio vai ter lugar a inauguración oficial da Terminal de petroleiros que Repsol ten situada no devandito porto exterior. Con esta estrea o crú circulará polo novo poliducto (tubaxe de calibre groso para o transporte de petróleo e outros líquidos e gases) ao mesmo que o peirao continúa a recepción de produtos refinados.

Esta modificación nas instalacións petrolíferas de Repsol na Coruña, signifcará unha operación económica, social e portuaria marcada pola liberación do peirao de San Diego no que, desde vai perto de 60 anos, operaba a compañía petroleira Campsa e, posteriormente, a actual Repsol. As operacións desta empresa van ter continuidade ata o ano 2027 que remata a concesión. Deste xeito, o resto de produtos refinados aquí elaborados seguirán chegando ao anteriormente citado peirao, polo menos de momento.

Para chegar a esta situación, Repsol investiu máis de 126 millóns de euros na obra mariña do pantalán, o poliducto, as instalacións auxiliares e as pertinentes modificacións nas do centro de refinado de Bens. Ese novo poliducto conectará as instalacións de Repsol no porto exterior coa refinería  nun percorrido de 3,8 quilómetros de lonxitude  e 11 tuberías das que dúas están destinadas ao transporte de crú: unha trasegará as augas e as oito restantes levarán ás termináis outros produtos. Unha nova estrutura disposta para evitar que o crú continúe a circular polo  vello poliducto que obrigou no seu día a abrir moi importantes fendas en barrios da cidade que mesmo deron nome a un destes: viaducto.

Vai 59 anos que chegaba ao peirao de San Diego o primeiro petroleiro, o “Valmaseda” , que desde 1964 foi un asíduo visitante do porto da Coruña. Chegou cunha carga de 20.000 toneladas de petróleo e abriu unha extensa lista de petroleiros que promediaban máis dun cento cada ano para depositar nos pantaláns petrolíferos do porto coruñés a súa prezada, perigosa e cara carga. Inesquecibles, a máis, os accidentes  de `petroleiros aquí rexistrados; o “Urquiola” e o “Aegean Sea” (ou “Mar Exeo”), así como os verquidos rexistrados nas manobras dos buques para a carga e descarga dos produtos.

Cando as función do peirao interior da refinería deixen  de estar en disposición de prestaren servizo, a Autoridade Portaria da Coruña liberará un espazo de case que 400.000 metros cadrados (incluida a terminal).                                    

Outros artigos

“Eu vi a árvore chorar” – Manuel Domínguez

Eu vi a árvore chorar. Em honra da verdade choramos juntos. E entre lágrimas e balbucios de palavras, mesmo entendendo porque ele estava chorando, perguntei a ele. Ele não estava chorando pela fruta perdida, podiam ser maçãs, laranjas, neste caso eram pinhas, pinhas...

+

“Incêndios en Portugal” – Manuel Domínguez

Os incêndios em Portugal já deixam 7 mortos e Espanha envia 230 bombeiros para combater o incêndio Neste momento registam-se 65 incêndios, com maior intensidade e virulência nas regiões Norte e Centro do país, que também provocaram feridos perto de meia centena de...

+

“La singularidad de O Porriño”. José Castro López

El municipio de O Porriño reúne tres rasgos singulares que lo diferencian de la mayoría de los concellos de Galicia.El primero es su Casa Consistorial, obra de Antonio Palacios, el hijo más ilustre de la villa, al que Ramón Cabanillas calificó de “arquitecto poeta”....

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Desenvolvemento social” – José Manuel Pena

“Desenvolvemento social” – José Manuel Pena

Hai décadas en que se celebrou o Cumio Mundial de Copenhague sobre o DESENVOLVEMENTO SOCIAL, definíndose que para ser tal “ten que ter ao ser humano como obxectivo principal" e "que para que isto sexa unha realidade é conveniente a participación activa dos individuos...

“A UE cara o primeiro Pacto Europeo dos Océanos”. Antón Luaces

“A UE cara o primeiro Pacto Europeo dos Océanos”. Antón Luaces

O chipriota Costas Kadis, de 57 anos, será -se así o decide o Colexio de Comisarios- o próximo Comisario de Pesca e Océanos da Comisión Europea- A proposta de nomeamento parte da presidenta deste organismo da UE, Ursula von der Leyen, quen confía en que o político...