“Vandalismo máis aló da cultura: as talibáns dos museos europeos” – Antón Luaces

29 Xaneiro 2024

Marzo de 2001. Os talibáns facían anacos os famosos budas de Bâmiyán, os máis altos do mundo, sentinelas silandeiros durante 1.500 anos do val de Bâmiyán.

Eran dúas monumentais estatuas talladas a ambos os lados do val, no Afganistán central, situado a 230 quilómetros ao noroeste de Kabul, a unha altura de 2.500 metros sobre o nivel do mar.

A destrución foi un acto de desafío ao mundo exterior e unha mostra da ideoloxía extremista do réxime talibán. Un acto de puro vandalismo que causou a perda dun patrimonio cultural incalculable.

París, 2024. Domingo, 28 de xaneiro. Museo do Louvre. Dúas mulleres de 24 e 64 anos cada en súa, protagonizaron un máis dos actos vandálicos contra a cultura que semellan estar de moda no tempo actual. Neste caso concreto, contra unha das mostras pictóricas máis importantes do mundo: A Gioconda,  pintada no século XVI por Leonardo da Vinci.

As citadas dúas mulleres, integrantes do grupo Resposta Alimentaria, esparexeron sobre o cadro -protexido dende o ano 2005 por un groso cristal, após outros atentados asimesmo incualificables- o contido de senllos “botes”, unha especie de sopa de fideos con salsa alaranxada que, en boa hora, non afectou a esta obra de arte recoñecida mundialmente.

Os talibáns afganos marcaron en grande medida o camiño a seguir para causar estragos na historia cultural do mundo, sen ter en conta o valor de aquelo que destruían. As dúas “talibáns” do Louvre non  proclamaron consinas políticas nen relixiosas. O seu foi reivindicar a importancia da alimentación “sa e duradeira” porque “o sistema agrìcola está enfermo” como ao parecer se evidencia en Francia, onde unha de cada tres persoas “salta” as comidas por falta de medios. Deste xeito reclamaron  a integración  dos alimentos no sistema xeral da Seguridade Social.

Mentres tanto, agricultores franceses impiden a circulación de camións españois e italianos cargados con toneladas de produtos comestibles -destinados a mercados e distribuidores comunitarios- que, nalgún caso, foron queimados ou guindados ás mesmas estradas sen que se tivera en conta o misterioso sorriso da Mona Lisa. 

Descoñezo se estas dúas “altruístas” mulleres pensarían en se os milleiros de camioneiros retidos no interior dos seus vehículos, pasando frío e sen descanso, coa perda dos seus salarios, puideron ou non “saltarse” a súa comida por non estaren integrados da Seguridade Social francesa e sen que o grupo Resposta Alimentaria  fixera nada por eles.

Este mundo está, definitivamente, tolo. O sorriso da Gioconda xa ten unha explicación  fiable.

Outros artigos

“Nun dezasete de maio…” – Manuel Domínguez

No dia 17 de maio de 2019 veu a este mundo, não sei se era menino ou menina, uma vida muito especial, uma vida que nos incentiva a viver, a lembrar, uma vida que mantém a esperança de um projeto vivo. Já são 5 anos, no mundo da informação, dia a dia, onde a notícia é...

+

“Que non veña un inverno duro!”. Antón Luaces

Van aló máis de quince anos desque a Xunta, a través da consellería do Mar (antes, de Pesca) contempla o pasar do tempo mentras os mariscadores sachan, sementan e fan cálculos sobre as perdas económicas que supoñen os vertidos dos encoros e a carencia dunha política...

+

“A Sanidade non se vende, a sanidade deféndese”. Antón Luaces

Pública e responsable. Así debe ser a Sanidade en España. Para esto, o Goberno derogará a lei aprobada por José María Aznar (a Lei 15/1997) que permitía o que, hoxe en día, está a acontecer: a privatización dun servizo público e universal que tanto custou e custa á...

+

¿El mundo se ha vuelto idiota?. José Antonio Constenla

Antes de que la palabra idiota fuera un insulto y la RAE en su diccionario ladefiniera como tonto, corto de entendimiento o falto de instrucción, los antiguosgriegos la usaban para referirse a los que no se ocupaban de los asuntospúblicos y se dedicaban en exclusiva a...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“El IES Díaz Castro de Guitiriz”. Joisé Castro López

“El IES Díaz Castro de Guitiriz”. Joisé Castro López

James Botkin, coautor de “Aprender, horizonte sin límites” (Informe al Club de Roma,1979) contrapone el "aprendizaje de mantenimiento" que enseña a los escolares aenfrentarse a situaciones conocidas, al "aprendizaje innovador", que transmiteconocimientos y...

“Arcilla, no fango”. Alberto Barciela

“Arcilla, no fango”. Alberto Barciela

La vida es un acto individual que hemos de compartir necesariamente si queremos otorgarle sentido, una lógica. Seguir en soledad sería retroceder, asumir una vida sin sentido, sin convivencia, sin participación. Lo sensato es encontrar un hueco en la zona de consenso....