“A prol da xestión de residuos mariños controlados dende a súa trazabilidade” – Antón Luaces

16 Xaneiro 2024

É sabido que nin as aseguradoras nin os fretadores da carga de buques mercantes como o Toconao e a práctica totalidade dos buques portacontedores que navegan por todos os mares do mundo saben con exactitude cal é o contido deses contedores. Os buques que os transportan teñen a obriga de comunicar ás autoridades marítimas a caída ao mar, por calquera circunstancia, dun destes contedores. Sobre todo polo perigo que significan para a navegación, especialmente para os buques de pesca. Por tal motivo, non existe unha seguridade absoluta sobre o acontecido co Toconao e cando, realmente, se produciu a perda de seis contedores, entre estes o que agora a Xunta intenta localizar para selar e coñecer o que queda no seu interior, nunha misión para a que o goberno autonómico non ten capacidade nin medios e que, teoricamente, só poderían afrontar os gobernos de España ou Portugal.

No tocante ao impacto da contaminación por pélets de plástico, estes provocan situacións “catastróficas” en todo o planeta segundo un informe de Fauna&Flora International: Desde os anos 70 do século pasado, océanos e praias están invadidos por estes cascallos. E mesmo hai lugares nos que a contaminación por plásticos superou niveis que ocasionan riscos ecolóxicos significativos.

Destes datos tíranse conclusións importantes: por exemplo, que para estudar a “vida” destas bólas plásticas compre comezar pola súa fabricación. No seu estudo, Fauna&Flora International sinala que nos últimos trinta anos os esforzos para tratar a contaminación destes  ciscallos oriéntanse cara as  verteduras nos seus lugares de  produción e fabricación. Os granulados adoitan derramarse nas zonas industriais e arrástranse ata os desaugadoiros. Cando están preparados para o seu transporte, empaquétanse e viaxan en camións, onde “o risco de perda é alto”.  A organización antedita informa que os pélets  recentemente creados envásanse en sacos de 25 quilogramos, cantidade inferior á que levaban os sacos de rafia perdidos polo buque Toconao fronte a  Viana do Castelo (Portugal), que son menos resistentes e máis doado de se romper.

Estes plásticos mal envasados poden filtrarse dos colectores durante o transporte marítimo ou caer ao mar por malas condicións meteorolóxicas. Unha vez no mar, ao ter os pélets unha densidade inferior á da auga mariña, flotan nesta e son arrastrados polas correntes mariñas, feito polo que non resulta estraño atopalos mesturados con outros refugallos que quedan na zona máis alta acadada pola marea. Tamén poden quedar soterrados na area, polo que a súa recollida en terra é pouco doada.

Estes gránulos poden afectar negativamente ás aves e mamíferos mariños. A Xunta de Galicia informou que xa son máis de 90 os sacos de pélets recollidos por voluntarios e traballadores municipais e da empresa Tragsa nas costas desta comunidade autónoma.

Outros artigos

“Fóra de tódalas escusas”. Luís Celeiro

Saíron correndo do recuncho no que se agochaban. Era de elite e de privilexiadosescondidos, moitos deles, detrás da súa enorme ignorancia. Era un recuncho, un agocho demorto ferido, de loitador morto, de morto matado. Estaba na esquina, nesa esquina, na queti ou todos...

+

“Elecciones USA” – Manuel Domínguez

Hoy, en octubre de 2024, ante las elecciones presidenciales en USA,¿ los nietos de aquella ridícula epopeya radiofónica, seguirán el curso de sus abuelos, o serán seres racionales, medianamente inteligentes?. El 30 de octubre de 1938 se inició la retransmisión del...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Tamén ti, Errejón?!”. Xulio Xiz

“Tamén ti, Errejón?!”. Xulio Xiz

As persoas estamos dotadas dun sentidiño que nos fai distinguir entre o correcto e o incorrecto e entender que a nosa liberdade – dereito máximo, vital – remata cando colisiona coa liberdade de outro. Cando souben da dimisión de Errejón por agredir dereitos...