“Un océano de mortos cheo” – Antón Luaces

31 Agosto 2022

Un Atlántico norteafricano no que, aló polos anos 50, nunca aparecían as Illas Canarias debido a que nos mapas físicos ou políticos de España ou a Península Ibérica sempre aparecían nun recadro situado no Mar de Alborán por aquilo de aforrar espazo, despide un día si e outro tamén a moitos cidadáns dunha sedenta e famenta África que todos os días percura un traballo que, entende, só pode atopar no reino de España. Nese andar sempre errado, sempre ten diante un valo que os que aquí veñen nunca sitúan no mar. E o Atlántico existe, por máis que, en parte, sexa un mar que denominan Mediterráneo, como referente para citar o paso de milleiros de pateras, caiucos e outros artiluxios que, debido flotan, os africanos coidan que son os seus salvavidas.

Canarias sempre foi o seu obxectivo, por máis que moitos foron os que, por acadalo, perderon a vida no intento.

O pasado 28 de agosto de 1994 chegou ás coñecidas como Illas Afortunadas a primeira patera con migrantes africanos. A bordo desa patera viñan dous xoves saharauís que poñían os seus pés en Fuerteventura. Outras moitas persoas chegaran antes a España a través do estreito de Gibraltar; pero ata ese momento ninguén lles dixera que a ruta canaria era unha das máis perigosas do mundo: relativamente doado entrar nela e sempre, sempre, duro, moi duro, poder saír dela con vida. Sábeno ben os centos de mariñeiros galegos que, dende vai máis dun século, faenan no chamado banco sahariano.

A Comisión Española de Axuda ao Refuxiado (CEAR) afirma que a falta de vías legais e seguras, así como a externalización de fronteiras, obrigou aos migrantes a tomar rutas cada vez máis arriscadas e mortais para as persoas refuxiadas e migrantes, como é a que se dirixe hoxendía a Canarias. O “valo” ao que se enfrontan nesta ruta migratoria non é de 10 metros de altura como os de Ceuta ou Melilla senón un “muro” de máis de 100 quilómetros de Océano Atlántico que se traga anualmente moitas vidas. Tantas, que CEAR o resume deste xeito: por cada 3 persoas que chegan, 1 persoa morre na travesía ás Illas. En 2022 polo menos foron 328 as persoas finadas. E hai medidas que poden evitar esas mortes. Pero non se aplican, nunca se aplicaron: todo se deixa ao chou, cando ningún ser humano ten que xogarse a vida no mar.

Antes era o Atlántico un océano cheo de peixes. Agora é un cemiterio no que hai máis migrantes que pescadores afogados-

Pero que máis dá? Ese océano ten cabida para moitos mortos máis.

Outros artigos

“Estratexias kafkianas” – José Manuel Pena

Despois de tantos anos de período democrático e de liberdades en España, queda de manifesto que o espírito da transición durou o xusto e necesario para que se producise unha amnistía xeral de todos os crimes cometidos durante as catro décadas da ditadura militar...

+

“Na memoria da veciñanza”. Luís Celeiro

Ela pensaba que morría aquela mesma noite. Despídese das amizades, dos poucosfamiliares que lle quedaban, vai ao refuxio dos animais abandonados e dálle un bico a cadaun dos cadelos e a algunha das cadelas que moraban naquel espazo cheirento, naquel lugarque fedía e...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Parar e reflexionar. Continuar ou renunciar?” – Antón Luaces

“Parar e reflexionar. Continuar ou renunciar?” – Antón Luaces

Nunca vivimos na España democrática posterior ao franquismo unha situación semellante: un presidente do Goberno, elixido pola maioría -exígua, pero maioría- do Congreso dos Deputados formula o que, para min, non é outra cousa que o plebiscito ou refrendo público para...

“La derecha no muerde”. José Castro López

“La derecha no muerde”. José Castro López

Hace un año, el presidente Sánchez cumplimentó a Giorgia Meloni, jefa del Gobiernode Italia, en visita protocolaria. Ambos intercambiaron palabras amables y elogiosmutuos -diplomacia de libro-, hablaron de problemas comunes, como la inmigración -curiosamente ahora...