“Mais de 300 buques de Gran Altura non reciben descontos no prezo do combustible”. Antón Luaces

11 Maio 2022

O alto prezo do combustible dos buques pesqueiros españois supón neste momento máis do 50% dos custos de explotación dos máis de 300 atuneiros vascos que, a maiores, se ven na obriga de compartir con outras frotas que incumpren os estándares de calidade, socioeconómicos e medioambientais  que se esixen na Unión Europea  e que introducen os seus productos -informa “Europa Azul”- para o consumo dos cidadáns comunitarios en moitos casos libres de aranceis.

O sector atuneiro basco -o máis importante de Europa e que da emprego a bo número de mariñeiros galegos- reclama a adopciçon de medidas urxentes  de apoio e chama a todos os grupos políticos a aplicar emendas que “contemplen e corrixan esta situación na tramitación da Lei con retroactividade” aplicando as anunciadas medidas adicionais necesarias que o ministro de Presidencia, Félix Bolaños, anunciou no Congreso dos Deputados como posibles.   

A frota de altura española está integrada por uns 300 buques que pescan arredor do 60% das capturas totais. Deste número de buques , medio cento son atuneiros vascos, cos seus barcos auxiliares. En concreto, spn 30 pesqueiros e 9 embarcacións auxiliares que faenan no Índico, coas Illas Seychelles como base de operación; 23 barcos e 7 auxiliares no Atlántico, que realizan as súas descargas preferentemente en Costa de Marfil, e 11 atuneiros no Pacífico. Outros barcos da frota española de arrastreiros conxeladores, ao igual que os xa citados  desenvolven a súa actividade pesqueira en augas  de países terceros, outros estados da UE e en augas internacionais.

Cada un destes buques pode chegar a cargar 800.000 litros de gasoil antes de zarpar para os seus caladoiros, e poden consumir diariamente 14.000 litros nunha xornada de relativa tranquilidade, que pode chegar ata os 23.000 litros un día de maior movemento debido a que se teñen que desprazar a distintas zonas de pesca e con moitas horas de navegación.

Os atuneiros vascos non reciben desconto algún por non repostar en territorio español. Sen embargo, buques doutros estados sí reciben a bonificación de 20 céntimos por litro ao se subministrar de combustible en instalación españolas, cando os barcos de España que repostan en Seychelles, Ecuador, Mauricio ou Costa de Marfil -países próximos ás augas nas que desenvolven a súa actividade- non reciben axuda ninguna.

A Axencia Tibutaria Esoañola (AEAT) négase a aboar a bonificación aprobada polo Goberno para os cidadáns, os sectores económicos e a frota pesqueira que faena en augas perto da península (estes últimos tamén con queixas polo incumprimento desta medida por parte das subministradoras de carburante).

A negativa da AEAT a aboar a bonificaciòn baséase nos termos nos que foi redatado o decreto que regula as axudas mencionadas.     

Outros artigos

“A vivenda” – José Manuel Pena

É un ben de mercado para o negocio particular ou un dereito básico, fundamental e humano, como pode ser a educación, a sanidade, a prestación por desemprego ou a xubilación? A vivenda, en Galicia e no resto de España, continúa sendo un negocio e un ben de...

+

“A forza da gratitude”. Luís Celeiro

Daquela, hai algo máis de cincuenta anos, algúns dos aldeáns e aldeás das aldeas de Lugochegaban ao Instituto para abrir as portas do futuro, pechadas a cal e canto para os fillos daMariña, para os das montañas da Fonsagrada, dos Ancares, do Courel e da Lóuzara...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Pedir perdón, el valor de la palabra” – Manuel Domínguez

“Pedir perdón, el valor de la palabra” – Manuel Domínguez

Se les pide que pidan perdón, (no se para que), que manifiesten un acto de fe, que se arrepientan, se le pide lo que ya se sabe que no se obtendrá. Yo personalmente en el juego del circo político, pediría mil perdones , si ello le satisface, al fin de cuentas, nada va...

“Alonso Montero”. Xulio Xiz

“Alonso Montero”. Xulio Xiz

Desde o cumio dos 95 anos, as letras e a fala contémplannos, testemuñan coñecemento e ansia de espallalo, conciencia e vitalidade intelixente. Moitos pensabamos que era lucense de raiz, e resulta selo sen esquecer a orixe rural ourensá, porque en Lugo...