“A normalidade regresará co turismo”. Alberto Barciela

16 Outubro 2021
        Os estranxeiros valoran mellor España que os nacionais. Non é unha tendencia exclusiva, coincide coa que se produce na maioría dos países da nosa contorna. Esta é unha das conclusións ás que chegou o último  Country Rep  Track, a enquisa que realiza o Real Instituto Elcano xunto co  Reputation  Institute para analizar o prestixio internacional dos países. O traballo de campo realizouse entre xaneiro e marzo deste ano, con máis de 24.000 entrevistas en 24 países do antigo  G8.

        A nosa autoestima parece deteriorarse durante a pandemia, rompendo unha tendencia positiva que se mantivo durante anos. Os estranxeiros tamén nos valoran un pouco peor. Aínda así, España ocupa o posto 14 entre os países analizados, por diante de Italia, Portugal, Alemaña, Francia e Reino Unido, que lle seguen na lista, ou de Estados Unidos, que se sitúa no posto 35.

        Segundo explicaron estes días os expertos do Instituto Elcano, un prestixioso  think- tank de estudos internacionais e estratéxicos que analiza o mundo desde unha perspectiva española, europea e global, a imaxe de España entre os nacionais e a que se ten fóra susténtase nun conxunto de 17 atributos que se agrupan ao redor das calidades de vida e institucional e o nivel de desenvolvemento. Entre os países do antigo  G-8 curmá a valoración que se fai da contorna natural, do lecer e o entretemento, da xente amable e simpática e do estilo de vida españois. Así mesmo, ponse en valor a seguridade do país. O que peor se valora é a calidade institucional, a ética e a transparencia públicas, o uso eficiente dos recursos ou a contorna institucional/político.

        O traballo resulta moi útil para enfocar os traballos de relanzamento de España tras a pandemia. Algo especialmente importante para nosa principal industria, o turismo, pero tamén para o conxunto da economía.

        Á pregunta de se recomendarían visitar o país, España sitúase no posto noveno da táboa, fronte ao décimo cuarto de 2020. O peor é que países que en anos anteriores valorábannos moito como Gran Bretaña ou Alemaña, dous centros primordiais na emisión de viaxeiros, foron substituídos por unha secundaria Polonia.

        A difusión pública destas conclusións coincidiu coa I Convención de Turespaña “O futuro é hoxe: Destinos españois chamando ao viaxeiro sostible”, celebrada en Sevilla, na que se propuxo unha estratexia nacional para, baixo a marca España, coordinar co resto de administracións e tamén o sector privado as políticas turísticas cun único obxectivo: impulsar o sector da viaxe como motor de desenvolvemento económico e adaptalo aos novos criterios de sustentabilidade, innovación e dixitalización. TURESPAÑA significa a importancia de defender valores e principios, pero  hierra ao pasar a un segundo plano a rendibilidade económica e a conta de resultados das empresas. O turismo, aínda solidario, non é unha ONG, paga impostos e financia indirectamente pensións e colexios, obras sociais... Polo tanto axuda a relanzar a España urbana, a costa e o interior, crea riqueza e emprego. É un negocio, e de alto risco, como demostrou a pandemia.

        Tras as desfeitas de Marca España, España Global e outros adxacentes -veremos que pasa coa promoción do Español, proposta polo Presidente do Goberno no Foro A Toja-, deberiamos entender que estamos #ante unha oportunidade e hai que entenderse. Propostas como as de TURESPAÑA e traballos como os do Instituto Elcano ou antes  SEGITTUR, definen roteiros precisos nas que traballar con seriedade, quizais seguindo o exemplo de colaboración que supuxeron os Camiños de Santiago, ou as posibilidades que alenta unha posible alianza estratéxica ibérica unida por AVE.

        Somos diferentes. España conta cos mellores profesionais e as mellores empresas.

        Case disipadas as néboas, habemos de saber atopar a luz. Todo baixo o sol.

Poden estar seguros: a normalidade só regresará co turismo.

Outros artigos

“Unha de ameixa roubada”. Antón Luaces

Está visto: seis mil euros non é o valor real da cría de ameixa roubada aos mariscadores do pósito de San Antonio, en Cambados, porque a ameixa substraída da batea de preengorde podería multiplicarse por tres ou catro en base ao resultado dos plans de semente que...

+

“Los menores inmigrantes”. José Castro López

La inmigración es responsabilidad del Gobierno, pero su única política conocida fue lasobreactuación que montó en Valencia en 2018 para recibir al Aquarius. Desde aquel“golpe de efecto” no se conocen medidas gubernamentales razonables para enfrentarse aeste...

+

“El fútbol es algo más” – José Antonio Constenla

¡Gooool! Ese es el cántico que se ha escuchado prácticamente en todas las calles de España. El “¡Yo soy español, español, español...!” ha retumbado en todos los rincones del país cuando el árbitro señaló el final del partido que nos ha convertido en reyes de Europa. 4...

+

“España”. Alberto Barciela

España se hace grande con lo aparentemente sencillo. Entonces deja de ser una Europa periférica que arrambla con esa idea de que el continente termina en los Pirineos, para reivindicarse como la tierra conquistadora, que acobijó a todas lAs culturas, que se embebión...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Cuando los socios no apoyan al Gobierno”. Arturo Maneiro

“Cuando los socios no apoyan al Gobierno”. Arturo Maneiro

Cuando las materias que pretende conseguir o las normas quequiere aprobar no les favorece de forma clara -no sacan nada enlimpio, no hay más poder o más dinero-, los socios de investidurade Sánchez no lo apoyan; entonces, leña al PP.En estos casos, los ministros y...