“A normalidade regresará co turismo”. Alberto Barciela

16 Outubro 2021
        Os estranxeiros valoran mellor España que os nacionais. Non é unha tendencia exclusiva, coincide coa que se produce na maioría dos países da nosa contorna. Esta é unha das conclusións ás que chegou o último  Country Rep  Track, a enquisa que realiza o Real Instituto Elcano xunto co  Reputation  Institute para analizar o prestixio internacional dos países. O traballo de campo realizouse entre xaneiro e marzo deste ano, con máis de 24.000 entrevistas en 24 países do antigo  G8.

        A nosa autoestima parece deteriorarse durante a pandemia, rompendo unha tendencia positiva que se mantivo durante anos. Os estranxeiros tamén nos valoran un pouco peor. Aínda así, España ocupa o posto 14 entre os países analizados, por diante de Italia, Portugal, Alemaña, Francia e Reino Unido, que lle seguen na lista, ou de Estados Unidos, que se sitúa no posto 35.

        Segundo explicaron estes días os expertos do Instituto Elcano, un prestixioso  think- tank de estudos internacionais e estratéxicos que analiza o mundo desde unha perspectiva española, europea e global, a imaxe de España entre os nacionais e a que se ten fóra susténtase nun conxunto de 17 atributos que se agrupan ao redor das calidades de vida e institucional e o nivel de desenvolvemento. Entre os países do antigo  G-8 curmá a valoración que se fai da contorna natural, do lecer e o entretemento, da xente amable e simpática e do estilo de vida españois. Así mesmo, ponse en valor a seguridade do país. O que peor se valora é a calidade institucional, a ética e a transparencia públicas, o uso eficiente dos recursos ou a contorna institucional/político.

        O traballo resulta moi útil para enfocar os traballos de relanzamento de España tras a pandemia. Algo especialmente importante para nosa principal industria, o turismo, pero tamén para o conxunto da economía.

        Á pregunta de se recomendarían visitar o país, España sitúase no posto noveno da táboa, fronte ao décimo cuarto de 2020. O peor é que países que en anos anteriores valorábannos moito como Gran Bretaña ou Alemaña, dous centros primordiais na emisión de viaxeiros, foron substituídos por unha secundaria Polonia.

        A difusión pública destas conclusións coincidiu coa I Convención de Turespaña “O futuro é hoxe: Destinos españois chamando ao viaxeiro sostible”, celebrada en Sevilla, na que se propuxo unha estratexia nacional para, baixo a marca España, coordinar co resto de administracións e tamén o sector privado as políticas turísticas cun único obxectivo: impulsar o sector da viaxe como motor de desenvolvemento económico e adaptalo aos novos criterios de sustentabilidade, innovación e dixitalización. TURESPAÑA significa a importancia de defender valores e principios, pero  hierra ao pasar a un segundo plano a rendibilidade económica e a conta de resultados das empresas. O turismo, aínda solidario, non é unha ONG, paga impostos e financia indirectamente pensións e colexios, obras sociais... Polo tanto axuda a relanzar a España urbana, a costa e o interior, crea riqueza e emprego. É un negocio, e de alto risco, como demostrou a pandemia.

        Tras as desfeitas de Marca España, España Global e outros adxacentes -veremos que pasa coa promoción do Español, proposta polo Presidente do Goberno no Foro A Toja-, deberiamos entender que estamos #ante unha oportunidade e hai que entenderse. Propostas como as de TURESPAÑA e traballos como os do Instituto Elcano ou antes  SEGITTUR, definen roteiros precisos nas que traballar con seriedade, quizais seguindo o exemplo de colaboración que supuxeron os Camiños de Santiago, ou as posibilidades que alenta unha posible alianza estratéxica ibérica unida por AVE.

        Somos diferentes. España conta cos mellores profesionais e as mellores empresas.

        Case disipadas as néboas, habemos de saber atopar a luz. Todo baixo o sol.

Poden estar seguros: a normalidade só regresará co turismo.

Outros artigos

“Na memoria da veciñanza”. Luís Celeiro

Ela pensaba que morría aquela mesma noite. Despídese das amizades, dos poucosfamiliares que lle quedaban, vai ao refuxio dos animais abandonados e dálle un bico a cadaun dos cadelos e a algunha das cadelas que moraban naquel espazo cheirento, naquel lugarque fedía e...

+

“Parar e reflexionar. Continuar ou renunciar?” – Antón Luaces

Nunca vivimos na España democrática posterior ao franquismo unha situación semellante: un presidente do Goberno, elixido pola maioría -exígua, pero maioría- do Congreso dos Deputados formula o que, para min, non é outra cousa que o plebiscito ou refrendo público para...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“La derecha no muerde”. José Castro López

“La derecha no muerde”. José Castro López

Hace un año, el presidente Sánchez cumplimentó a Giorgia Meloni, jefa del Gobiernode Italia, en visita protocolaria. Ambos intercambiaron palabras amables y elogiosmutuos -diplomacia de libro-, hablaron de problemas comunes, como la inmigración -curiosamente ahora...