De non se producir un milagre, Galicia vai perder, como mínimo, un 60% da súa frota pesqueira a moi curto prazo de tempo. E todo porque o comisario de Pesca da Unión Europea, Karmenu Vella, pecha ollos e oídos a todo canto sexa alleo á proposta da Organización Mundial do Comercio (OMC) de retirar as exencións fiscais ao gasóleo-pesca.
É dicir: o Fondo Europeo Marítimo e de Pesca (FEMP) non vai contribuir -agás que se obre ese milagre- á realización de paradas temporais na pesca, e tampouco axudará a que os pesqueiros se modifiquen ao abeiro dos plans para renovar a frota, cambiar motores, etc. Tampouco vai revisar o concepto de pesca artesanal, que lle importa tanto como lle pode importar se unha gaita galega afina en tal ou cal nota. Don Karmenu vai ao seu: liquidar a frota. Váise ao garete -por sermos finos- ,o memorándum presentado vai un par de meses en Bruxelas por España, Francia e Italia con formulacións precisas para a mellora das axudas á modernización da frota pesqueira no vindeiro FEM, válido para o período 2021-2027. O comisario Vella coida que sería ir “marcha atrás” e opta porque os mariñeiros morran en barcos vellos (perto de 2.000 con máis de 40 anos só en Galicia) debido a que renovar frota significa, segundo el, “aumentar as capacidades de pesca”. Mala chispa!.
Menos mal que Malta é unha illa e don Karmenu un maltés (non sei se falcón ou pomba). Tal e como se dixo neste mesmo xornal polo presidente de Europêche (Asociación de Organizacións Nacionais de Empresas Pesqueiras da UE) e secretario xeral de CEPESCA, Javier Garat, as axudas ao gasóleo pesca non son tal. Trátase dunha exención que, de non se aplicar á frota pesqueira da UE, vai deixar esta en desvantaxe competitiva fronte a aquelas outras de nacións con gasoil máis asequible ou, supostamente, menos control. Léase China, por exemplo.
O prezo do gasóleo pesca, coas bonificacións que aínda son de aplicación, sáelle aos barcos galegos a máis ou menos cincoenta céntimos o litro. Un prezo que será previsiblemente moi superior -fálase do dobre- de sair adiante, como se supón vai suceder, a proposta da OMC que será de aplicación para esa inasumible UE que mantén no seu posto a un comisario que non se sabe exactamente se é un falcón maltés ou unha pomba traída polo vento ata as húmidas terras de Bruxelas.
Que vai reportar á UE a retirada deste tipo de axudas ás frotas pesqueiras comunitarias?. Coido que nada ou, no mellor dos casos, case que nada. Pero a súa repercusión na frota galega -e en xeral na española- será mortal de necesidade, reducindo a actual nun 60% , segundo cálculos do propio sector pesqueiro.
España e outros 9 dos 27 países da UE non aceptan a proposta da OMC, como ben se sabe no seo desta organización supranacional. En teoría, a Comisión de Pesca debe defender o que din os seus socios. Pero non está nada claro que así sexa. E por se fora pouco, o Comitá Europeo das Rexións segue a liña da OMC cara a eliminación das subvencións -non entende a diferenza entre “subvención” e “exención”- o que contribúe a poñer aínda máis en perigo a posición do sector pesqueiro español.
E menos aínda cando Karmenu Vella aparenta ser un falcón para a frota cando, na realidade, é unha pomba para os intereses da OMC e da UE que se xogan riba da mesma mesa.