Anxo Angueira foi homenaxeado nas Escolas Vellas de Asados polo seu nomeamento como membro da RAG

08 Febreiro 2024

O pasado sábado 3 de febreiro ao mediodía celebrouse en Rianxo, nas Escolas Vellas de Asados, unha homenaxe ao escritor e profesor Anxo Angueira (Manselle, Dodro, 1961), presidente da Fundación Rosalía de Castro, polo seu nomeamento recente como membro da Real Academia Galega. No acto participaron, entre outras personalidades da política e a cultura do Barbanza, Julián Bustelo, alcalde de Rianxo, e Xabier Castro, alcalde de Dodro. Tamén estiveron presentes os compoñentes do Grupo de Teatro Airiños de Asados (que vén de celebrar os seus 90 anos de actividade sobre as táboas) e a agrupación musical Baraunda, amais de importantes representantes da cultura galega como Xosé Luís Axeitos, Manuel Lorenzo Baleirón, X. Ricardo Losada e Xesús Santos.

Sobre Anxo Angueira

A Real Academia Galega elixiu novo académico de número o escritor e investigador Anxo Angueira (Dodro, 1961). O profesor da Universidade de Vigo, actual presidente da Fundación Rosalía de Castro, ocupará a vacante producida polo pasamento do poeta Salvador García Bodaño-Zunzunegui o pasado mes de marzo. Na mesma sesión foi nomeado académico de honra Takekazu Asaka (Toquio, 1952), valedor da lingua e da cultura galegas no Xapón.

Anxo Angueira é profesor titular da área de Filoloxías Galega e Portuguesa da Universidade de Vigo e centra os seus estudos na xénese e nas características do Rexurdimento. Autor de traballos como Das copras de Sarmiento ós cantares de Rosalía de Castro. Cara a unha nova periodización do Rexurdimento (2013) ou Rexurdimento: a palabra e a idea (2019), conta cunha intensa e dilatada dedicación á obra de Rosalía de Castro, con achegas que permiten unha lectura anovada e respectuosa coa vontade da autora. Editou Cantares gallegos (2013), Follas novas (2016), En las orillas del Sar (2019) e La flor, A mi madre, poesía dispersa e traducións (2023), publicou diversos artigos e antoloxías sobre a autora fundacional das letras galegas contemporáneas, e preside, dende o ano 2012, a Fundación Rosalía de Castro, na que desenvolve un destacado labor de divulgación da figura e do legado literario da escritora.

Como creador literario, o académico electo é autor de algunhas obras clave das letras galegas recentes, como os poemarios O valo de Manselle (1996), Libro da vertixe (1997) -gañador do Premio Díaz Castro-, Fóra do sagrado (2007) e Palmeiras, piueiros (2021). Como narrador é autor de Bágoas de facer illas (1997), Premio Café Dublín; Pensa nao (1999), novela gañadora do Premio Xerais na que brilla a lingua popular ao servizo dunha auténtica epopea do pobo galego; A morte de A (2003) e Iria (2012). Cultiva tamén o articulismo, na actualidade cunha colaboración mensual en Nós Diario.

Outros artigos

A praia da Lombiña-Cabío recupera a Bandeira Azul

A praia de Lombiña-Cabío na Pobra do Caramiñal é unha das praias distinguidas coa Bandeira Azul pola Asociación de Educación Ambiental y del Consumidor (ADEAC), segundo se anunciou a semana pasada. Este areal suma un novo recoñecemento trala obtención no pasado ano do...

+

O BNG mostra en Ribeira o seu apoio ao sector pesqueiro e marisqueiro

Ribeira acolleu este luns 13 de maio unha mobilización pola defensa do sector pesqueiro e marisqueiro da nosa terra convocada pola Plataforma en Defensa da ría de Arousa. Participaron membros do Goberno local, por exemplo o alcalde Luís Pérez Barral (BNG) e os...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

¿El mundo se ha vuelto idiota?. José Antonio Constenla

¿El mundo se ha vuelto idiota?. José Antonio Constenla

Antes de que la palabra idiota fuera un insulto y la RAE en su diccionario ladefiniera como tonto, corto de entendimiento o falto de instrucción, los antiguosgriegos la usaban para referirse a los que no se ocupaban de los asuntospúblicos y se dedicaban en exclusiva a...

“El IES Díaz Castro de Guitiriz”. Joisé Castro López

“El IES Díaz Castro de Guitiriz”. Joisé Castro López

James Botkin, coautor de “Aprender, horizonte sin límites” (Informe al Club de Roma,1979) contrapone el "aprendizaje de mantenimiento" que enseña a los escolares aenfrentarse a situaciones conocidas, al "aprendizaje innovador", que transmiteconocimientos y...