O BNG de Ribeira inicia unha campaña de recollida de sinaturas para esixir a mellora do transporte público

04 Outubro 2021

O Bloque Nacionalista Galego de Ribeira vén de dar a forma a unha proposta detallada para esixir ao Concello e máis á Xunta a resolución dos problemas de transporte público que afectan ao termo municipal e, en xeral, á nosa contorna. De xeito complementario, este mes de outubro a agrupación puxo en marcha unha recollida de sinaturas a nivel local para mellorar o servizo. Dende o BNG aclaran a súa intención de non ficar cos brazos cruzados “ante os atrasos que sofren os usuarios, os buses masificados aos que non poden subir, os autobuses que non pasan ou a falta de información xeneralizada”.

Lembran que malia a posta en marcha do Plan de Transporte de Viaxeiros por Estrada lanzado pola Xunta hai uns meses cun investimento de 9,3 millóns de euros ao ano, “non se mellorou o servizo prestado e, ademais, os problemas na liña XG-847 correspondente coa comarca da Barbanza están a sucederse provocando un forte malestar social e un problema para as persoas que teñen que coller o transporte público”. Na súa opinión, este tipo de mobilidade é “servizo esencial para garantir que as persoas poidan desprazarse no territorio ou que poidan acudir ao traballo ou mesmo ao médico”, pero tamén “debe ser unha prioridade coa que reducir o uso do vehículo privado e a contaminación atmosférica”. Segundo os nacionalistas, “apostar polo transporte público, sen dúbida, tamén melloraría o caos de tráfico e a falta de estacionamentos que actualmente Ribeira padece por mor da mala planificación feita polo Partido Popular”.

A deputada no Parlamento, Rosana Pérez, cre que “estamos ante un PP e unha conselleira de Infraestruturas e Mobilidade que seguen coa súa política de propaganda pois chegan a dicir, sen rubor algún, que se incrementaron un 40% do número de rutas e un 70% as paradas. Está claro que os membros do Partido Popular non son usuarios do transporte público porque do contrario saberían que esas declaracións non son reais” lamentou.

Pola súa banda, o concelleiro Luís Pérez Barral, detallou que “están a ocuparse os autocares na súa totalidade con escolares provocando, na práctica, que as persoas que desexan coller o autobús non poidan facelo provocando que deban agardar ao seguinte autobús porque o que pasa vai con todas as súas prazas cubertas”. Amais, dixo, “os autobuses non teñen a capacidade para trasladar a todo o alumnado polo que é habitual que unha parte da mocidade que vive en Corrubedo, Olveira ou Artes teña que agardar para poder ir para a casa ao autobús que vén da Pobra. Este caso tamén se dá de maneira ocasional coa mocidade que vive en Aguiño”.

A deputada da nosa comarca Rosana Pérez

Pérez Barral, explicou que “tanto as persoas usuarias como o propio persoal da empresa de transporte lle teñen trasladado ao BNG que os autobuses se atrasan ou mesmo non chegan a pasar nos horarios indicados por Monbus porque o tempo estipulado para facer o servizo é totalmente insuficiente”. Neste senso, o concelleiro esgrime o que considera “dous exemplos ilustrativos”: o traxecto Ribeira-Noia (que, segundo o horario establecido por Monbús, faise en 45 minutos, “algo imposíbel para un autobús”) ou o traxecto Aguiño-A Pobra do Caramiñal (“que sofre considerábeis atrasos nas horas punta, dado o maior volume de vehículos que hai na estrada”, explicou).

Segundo Pérez Barral, outro dos problemas importantes é o “problema de accesibilidade” que xerou a retirada de todos os autocares urbanos que prestaban servizo “porque os actuais, máis altos e con máis escaleiras, está provocando serios inconvenientes a persoas maiores, persoas que presentan algún grao de discapacidade física ou mesmo a calquera persoa cun carro de crianza ou de compra”.

Pola súa banda, a deputada Rosana Pérez, explicou que hai un importante número de persoas que traballan en Santiago e viven na comarca da Barbanza e que rematan a súa xornada laboral ás 15:00 horas: “Neste caso, vense obrigadas a tomar un autobús urbano ata a estación intermodal onde o autobús que vai para Ribeira sae ás 15,20 horas. É practicamente imposíbel collelo e, polo tanto, é obrigado ter que agardar polo seguinte” agregou Pérez Fernández. Ademais, dixo, “os sábados non existen autobuses directos Ribeira-Santiago, cando si os había coa anterior concesionaria”. E engadiu: “A viaxe indirecta dura case dúas horas, de maneira que o autobús que sae de Ribeira ás 8:00 da mañá chega a Santiago ás 10:00 horas, con atraso para calquera traballo que comece ás 9:00 horas”.

O BNG lamenta que a Tarxeta Xente Nova lanzada pola Xunta, “no canto de ofrecer á xente moza e ás persoas maiores as viaxes de maneira gratuíta, obrígalles realizar o pagamento por adiantado e voltar ao mes seguinte a un caixeiro para recuperar os cartos das viaxes realizadas”. Este sistema, engade, “dificulta a recuperación dos cartos e por riba fomenta a colaboración cunha entidade bancaria que cada vez conta con menos persoal e con menos oficinas de atención ao público”.

Respecto da situación das e dos traballadores da concesionaria Monbus, a deputada galega explicou que “é completamente precaria” por diversos motivos: “Non se cobren as baixas nin as vacacións dos condutores e condutoras polo que este traballo teñen que realizalo outros compañeiros e compañeiras en activo facendo máis horas das que lle corresponden, decrétanse xornadas de traballo partidas sen motivos aparentes ou nin se lles deixa tempo durante o tempo de traballo para ir ao baño”.

Outros artigos

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“O mar de Foz”. Xulio Xiz

“O mar de Foz”. Xulio Xiz

Para os de terra adentro, a Mariña é territorio especial, de ostensible fervenza industrial e comercial e unha ledicia festeira na que ata as voces dos coros teñen harmónicos de mar. Fun o sábado a Foz, presentar dous libros de historia que honran a súa rica...