Catro obras de Carlos Seoane (dĂșas en Ribeira) foron seleccionadas como finalistas na XV Bienal de Arquitectura e Urbanismo

15 Xuño 2021

O arquitecto galego, Carlos Seoane, resultou finalista con catro das sĂșas obras na XV Bienal Española de Arquitectura e Urbanismo, que leva por tĂ­tulo España Baleira, España Chea. Dous deles -o lavadoiro de Artes e o banco do Piñeiro, ambas en Ribeira- competirĂĄn por levar o galardĂłn na categorĂ­a de arquitectura e urbanismo, e os outras dĂșas -Barreiras para espazos pĂșblicos na catedral de Santiago e Elementos de identidade do Camiño ĂĄ sĂșa entrada ĂĄ cidade-, na de investigaciĂłn. En total, na secciĂłn de arquitectura e urbanismo presentĂĄronse 581 propostas, das que foron seleccionadas un centenar e setenta pasaron a ser finalistas. En investigaciĂłn, foron 467 as obras presentadas, das que once pasaron a engrosar a lista de finalistas na subcategorĂ­a de produto.

Respecto do lavadoiro, o proxecto arquitectĂłnico do estudo de Carlos Seoane foi crear unha bancada en forma de “V” para recuperar o carĂĄcter tradicional destes espazos, que tiveron un importante compoñente de interacciĂłn e relaciĂłn social. Con isto, pretĂ©ndese recuperar o lavadoiro e darlle relevancia ĂĄ auga circulante do rĂ­o para fomentar a reflexiĂłn. De feito, para o seu desenvolvemento empregouse granito silvestre do Barbanza obtido dunha canteira situada a menos de quince quilĂłmetros de distancia. No caso do banco do Piñeiro, situado no Castro da CidĂĄ, o obxectivo consistiu en construĂ­r un camiño, cuxo final remata nun banco de pedra cĂșbico e unha varanda metĂĄlica de protecciĂłn para os visitantes en cadeira de rodas. TrĂĄtase dunha obra minimalista feita integramente con material reciclado e que pretende poñer en valor o patrimonio histĂłrico, paisaxĂ­stico e botĂĄnico da zona.

O Banco do Piñeiro, no Monte da Cidå, en Ribeira

Doutra banda, na categorĂ­a de investigaciĂłn, o estudo creou un sistema de barreiras para controlar os movementos do pĂșblico na catedral de Santiago con motivo do Ano Santo Xacobeo. Desta forma, deseñouse unha barreira mĂłbil destinada a distribuĂ­r aos asistentes mentres esperan para visitar espazos significativos do templo, ademais doutra semirrĂ­xida para a espera no exterior. As primeiras estĂĄn compostas dunha corda de coiro e un par de pĂ©s de ferro negro enferruxado ao natural, todo iso unido mediante unha peza de bronce. As exteriores, pola sĂșa banda, son de aceiro e madeira e unicamente estĂĄn articuladas no apoio de forma non fixa. AsĂ­, ofrecen certa resistencia, pero pĂłdense desmontar con facilidade.

A Ășltima das propostas finalistas, ĂĄ cal pertencen os elementos do Camiño de Santiago na entrada a Compostela, ten como obxectivo deseñar obxectos comĂșns na confluencia dos camiños francĂ©s, inglĂ©s, portuguĂ©s, primitivo da prata e de inverno para outorgarlles unha identidade comĂșn. Reduciuse a presenza de moitos elementos que forman parte do espazo urbano e deseñåronse outros, fabricados fundamentalmente en aceiro galvanizado pintado en negro e granito local bordado. Entre estes obxectos estĂĄn arquetas, farois, estruturas para enredadeiras coas que cubrir muros de peche de formigĂłn, bĂĄculo para sinais de trĂĄfico, bancos, ramplas en pasos de peĂłns, rotondas ou pantallas coas que cubrir contedores de lixo.

Os proxectos premiados na categoría de arquitectura e urbanismo anunciaranse o 28 de xuño no Pavillón Mies van der Rohe de Barcelona, e os de investigación, o 2 de xullo no patio Herreriano do Museo de Arte Contemporånea Español de Valladolid.

Outros artigos



Publicidade

ï‡Ș

Revista en papel



OpiniĂłn

“Estratexias kafkianas” – JosĂ© Manuel Pena

“Estratexias kafkianas” – JosĂ© Manuel Pena

Despois de tantos anos de período democråtico e de liberdades en España, queda de manifesto que o espírito da transición durou o xusto e necesario para que se producise unha amnistía xeral de todos os crimes cometidos durante as catro décadas da ditadura militar...