“Os traballadores do mar, “esenciais” para a ONU”. Antón Luaces

06 Decembro 2020

Os profesionais do mar nin moito menos están á marxe dos problemas que causa a pandemia de coronavirus en todo o mundo. Por este motivo, os armadores comunitarios celebran que os traballadores do mar sexan “esenciais” para a ONU e piden para eles “vacinación prioritaria”.

Cando en España decretouse que traballadores deber ser considerados “esenciais” na loita contra a COVID-19, non se tivo en conta -inicialmente- a tarefa da xente de mar e os traballadores marítimos. Son, desde as formulacións de Nacións Unidas, traballadores “esenciais” e para eles deben implementarse medidas pertinentes. Así o require a Asemblea Xeral das Nacións Unidas, que instou a tal fin aos Estados Membros da ONU, co obxectivo de permitir a repatriación da xente de mar “varada” e a incorporación doutras persoas (substitucións) aos buques, ademais de garantir o acceso á atención médica.
Repatriación e substitucións para combater con garantías -aínda que sexan mínimas- a pandemia xeneralizada pola COVID-19 e que se espera poida ser atallada nos próximos meses de por a aplicación dalgunha das vacinas que se anuncia estarán no mercado farmacéutico nas próximas semanas (en países como Reino Unido, no prazo de sete días).
O pasado 1 de decembro as Nacións Unidas recoñeceron a necesidade dunha resposta urxente e concreta de todos os axentes implicados, incluído o sector privado , para resolver a situación da xente de mar varada no mar a causa do coronavirus.
A mesma resolución da ONU serve ao secretario xeral da Organización Marítima Internacional ( OMI), Kitach Lim, para declarar que “lamentablemente, centos de miles de mariños vitais para o mantemento das cadeas de subministración, permanecen varados no mar durante meses máis aló do tempo contratado”. Esta situación causa gran tensión, fatiga e esgotamento a uns traballadores que consideran imposible facer fronte á pandemia e ao traballo a bordo en tales condicións.
Nacións Unidas exhorta ás organizacións internacionais e a todas as partes interesadas nesta problemática -incluídas as organizacións de traballadores e empregadores competentes- a que presten apoio aos Gobernos que o solicitan na elaboración e aplicación das súas respostas á resiliencia das cadeas mundiais de subministración, unhas condicións de vida e de traballo a bordo en consonancia cos dereitos humanos da xente de mar.
Non é o primeiro caso, nin será o último desgraciadamente, da declaración de casos de coronavirus a bordo dun buque, tendo que acudir este a porto sen as máis mínimas garantías de control da expansión do virus tanto a bordo como, posteriormente, durante a corentena que se estableza, moitas veces de aplicación no espazo do mesmo buque e co consecuente risco de contaxio ou de indebido tratamento das infección.

Outros artigos

“No cárcere” – Xulio Xiz

Como membro dunha sociedade democrática, con poderes básicos, forzas executoras, leis que marcan reglas de xogo, presunta igualdade de oportunidades e plena integración en Europa, calquera de nós corre perigo de pechar os ollos e coidar que vive nun mundo camiño da...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Toda la noche remando…”. José Castro López

“Toda la noche remando…”. José Castro López

Es difícil saber si la derrota de los partidos independentistas catalanes generó en susdirigentes, además de decepción, más frustración que reflexión, pero ese veredicto delas urnas evoca el dicho popular “toda la noche remando para morir en la orilla”.Después de...

“Centro Empresarial da Construción” – José Manuel Pena

“Centro Empresarial da Construción” – José Manuel Pena

A construción, como o resto de actividades laborais, é fundamental para o crecemento económico e social de calquera sociedade. No ano 2003 naceu, na comarca do Barbanza, o Centro Empresarial da Construción, co obxectivo primordial de unir, defender e dignificar ao...