O Museo de Pontevedra permítenos afondar na obra de Castelao dende os nosos fogares

17 Abril 2020

A listaxe de coñecementos que nos permiten adquirir as redes durante o confinamento é infinita: as tecnoloxías ilustran sobre cousas das que nunca escoitamos falar pero tamén poñen o foco nos nosos tesouros, achegándonos á maxia do redescubrir. Nesta liña de reivindicar o que nos é propio durante a crise sanitaria, a Deputación de Pontevedra propón a actividade Orixinal ou copia? para profundar no que sabemos das obras do rianxeiro Alfonso Daniel Rodríguez Castelao. A iniciativa do Museo de Pontevedra inclúese noutra proposta máis ampla: O Museo en Familia. Do que se trata, con Orixinal ou copia, é de mitigar a noso confinamento achegándonos á importancia artística, creativa, solidaria e humana do autor de Un ollo de vidro, Cousas e Os dous de sempre.

En termos máis concretos, a través da iniciativa teremos que buscar 10 diferencias entre obras orixinais do autor e outras falsificacións realizadas por un copista que cometeu outros tantos erros.

A primeira obra coa que se traballa na actividade é a lámina número 12 do álbum Nós que leva a lenda Non son pastores de Belén, son labregos que van pagar os foros, exposta na Sala Castelao do Museo.

A segunda peza é un ex libris de Antonio Iglesias Vilarelle (1922); unha marca de propiedade para pegar no interior da cuberta dun libro e indicar a quen pertence.

A terceira obra é Vento mareiro (1921). Trátase dunha pequena peza de cor sobre papel, a pluma e tintas sobre fondo augado, habitual en Castelao para representar paisaxes galegas.

Por último, a actividade Orixinal ou copia reproduce un debuxo de Cousas, A marquesiña, publicado en 1926. Representa unha fonte do pazo de Oca (A Estrada) á beira da que está unha muller.

Obxectivos

A iniciativa O Museo en Familia lanzada polo Museo de Pontevedra durante a corentena da COVID-19 pretende animar a nenas e nenos a realizar actividades formativas e de lecer na casa. Ao seu abeiro, a dirección do centro está a pendurar na páxina web museo.depo.gal explicativos para realizar obradoiros, entre os que se incluíron contribucións sobre Leopoldo Nóvoa, a exposición Debuxantas e a faceta máis teatral de Castelao. Estas actividades acompáñanse doutras iniciativas destinadas ao público adulto coa difusión a través de redes sociais dos contidos do Museo. Neste senso, a Deputación que lembra que o Facebook do Museo –que conta con máis de 12.000 persoas seareiras e contido aberto– fai acotío varias publicacións con información sobre as exposicións permanentes e temporais.

Outros artigos

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Un poeta llamado Sémper”. Xosé Antonio Perozo

“Un poeta llamado Sémper”. Xosé Antonio Perozo

El mimetismo positivo del correligionario con el líder es un fenómeno en desaparición. Puede ser debido a dos circunstancias. Una, la falta de carisma de la mayoría de los dirigentes políticos de nuestros días. Dos, la proliferación y diversificación de sus presencias...

“Mi Buenos Aires querido…”. José Castro López

“Mi Buenos Aires querido…”. José Castro López

Mientras escribo suena “Mi Buenos Aires querido” en la voz de Carlos Gardel, elinmortal interprete del tango, la expresión artística única que refleja la identidad deArgentina y de su gente.Mi primera noticia de Buenos Aires se remonta a la ya lejana infancia cuando...