“Finou Astrud Gilberto: Sempre nos quedará a garota de Ipanema” – Antón Luaces

07 Xuño 2023

Tiña 83 anos. E desde 1970 marcou o devir da “nova” música brasileira xunto con Joao Gilberto (que fora o seu esposo durante varios anos), Vinicius de Moraes e Antonio Carlos Jobim. Este cuarteto elevou a “bossa nova” -mestura de samba, jazz e pop- a estadios impensables desde que, en 1963, Astrud Gilberto gravara o LP Getz/Gilberto en USA, a onde se trasladara a vivir tres anos antes (1960).

A morte da nomeada “garota de Ipanema” producíuse un ano despois de que Astrud Gilberto (sempre conservou o apelido do que fora o seu home) se retirara dos escenarios.

Certamente chegou a morte física de Astrud, mais esta deixa sen embargo unha pegada imborrable na música internacional, nomeadamente a brasileira. Neste país naceu, concretamente en San Salvador de Bahía, o 29 de marzo de 1940. Casada xa con Joao Gilberto -quen segue a ser considerado o pai da bossa nova- foi cando entrou en contacto co mundo da música e a discografía, por canto Gilberto e Jobim lle pediran que puxera a súa voz nunha das gravacións por eles realizadas.  

Foi tal o éxito acadado, que Astrud nunca máis abandonou os estudos discográficos. E ahí quedan dúas decenas de álbumes e milleiros de versións da popular “Garota” tantas veces interpretada nas festas galegas polas orquestras que as amenizaban -e aínda amenizan- nas noites de xoldra e que, nos anos 60, Radio Riveira emitía constantemente polas intervencións de Fernando Cores e Manuel Millán, absolutamente namorados da voz da brasileira e que agora poderán, no paraíso dos máis grandes, cantar con Astrud: “olha que coisa mais linda/mais cheia de graça/ é ela, menina, que vem e que passa/ num doce balanço  a caminho do mar”… considerada ata o de agora como a segunda bossa nova máis interpretada no mundo.

A carreira musical de Astrud Gilberto comezou, como xa queda dito, no 1960, carreira que reafirmou nos Estados Unidos de América sen nunca deixar a bossa nova e con  especial relevancia grazas ao saxofonista Stan Getz, o pianista Carlos Jobim e, obviamente, Joao Gilberto. Colaborou estreitamente con Ennio Morricone, Chet Baker e George Michael, entre outros grandes da música internacional, e  no decenio dos 70, Astrud comezou a escribir as súas propias composicións.

Recibiu o premio Latin Jazz USA Award en recoñecemento a toda a súa carreira e, no ano 2002, ingresou na International Latin Music Hall of Fame, distincións que ben poucos latinoamericanos teñen no seu poder.

Astrud Gilberto foi a vloz do Brasil musical dos últimos 60 anos, Descanse en paz.-

Outros artigos

“Nun dezasete de maio…” – Manuel Domínguez

No dia 17 de maio de 2019 veu a este mundo, não sei se era menino ou menina, uma vida muito especial, uma vida que nos incentiva a viver, a lembrar, uma vida que mantém a esperança de um projeto vivo. Já são 5 anos, no mundo da informação, dia a dia, onde a notícia é...

+

“Que non veña un inverno duro!”. Antón Luaces

Van aló máis de quince anos desque a Xunta, a través da consellería do Mar (antes, de Pesca) contempla o pasar do tempo mentras os mariscadores sachan, sementan e fan cálculos sobre as perdas económicas que supoñen os vertidos dos encoros e a carencia dunha política...

+

“A Sanidade non se vende, a sanidade deféndese”. Antón Luaces

Pública e responsable. Así debe ser a Sanidade en España. Para esto, o Goberno derogará a lei aprobada por José María Aznar (a Lei 15/1997) que permitía o que, hoxe en día, está a acontecer: a privatización dun servizo público e universal que tanto custou e custa á...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

¿El mundo se ha vuelto idiota?. José Antonio Constenla

¿El mundo se ha vuelto idiota?. José Antonio Constenla

Antes de que la palabra idiota fuera un insulto y la RAE en su diccionario ladefiniera como tonto, corto de entendimiento o falto de instrucción, los antiguosgriegos la usaban para referirse a los que no se ocupaban de los asuntospúblicos y se dedicaban en exclusiva a...

“El IES Díaz Castro de Guitiriz”. Joisé Castro López

“El IES Díaz Castro de Guitiriz”. Joisé Castro López

James Botkin, coautor de “Aprender, horizonte sin límites” (Informe al Club de Roma,1979) contrapone el "aprendizaje de mantenimiento" que enseña a los escolares aenfrentarse a situaciones conocidas, al "aprendizaje innovador", que transmiteconocimientos y...