O BNG acada un acordo co PP para mellorar de maneira inmediata o servizo de transporte na comarca da Barbanza

30 Novembro 2023

A deputada do BNG Rosana Pérez denunciou de novo no Parlamento o funcionamento “caótico” e a “situación insostíbel” do servizo de transporte público por estrada na comarca da Barbanza. Ante os reiterados incumprimentos por parte da empresa concesionaria e as consecuencias que sofren a diario dende hai anos os usuarios e as usuarias dos autobuses, o BNG logrou un acordo para mellorar o servizo ao aceptar unha emenda do PP, coincidente coa proposta nacionalista no primeiro punto, para dar cumprimento “inmediato” aos acordos unánimes tomados xa no Parlamento en abril do 2022 e en maio do 2023.

No acordo do 2022 o Parlamento xa reclamou estudar os “múltiples e importantes problemas” no transporte da Barbanza e adoptar as medidas oportunas para garantir o cumprimento do contrato e, de ser o caso, abrir os expedientes e interpoñer as sancións oportunas. Tamén se reclamaba demandar á concesionaria unha mellor información aos usuarios, con horarios en todas as marquesiñas e paradas, e trasladar á empresa (Monbús) todos os problemas mencionados.

“Se se cumpre ese punto xa nos damos cun canto nos dentes”, considerou Rosana Pérez, que na defensa da súa iniciativa acusou á Xunta do PP de actuar como un “muro de contención” ante as propostas que chegan do Parlamento.  

O acordo aceptado este mércores polo BNG inclúe tamén instar á Xunta a  “utilizar todas as ferramentas incluídas no prego de cláusulas administrativas para acadar a mellora na prestación do seu servizo de transporte público na comarca da Barbanza”. Na defensa da proposición non de lei do BNG, Rosana Pérez reclamou, neste sentido,  a rescisión do contrato e un novo concurso para adxudicar o servizo na comarca tendo en conta “todos os antecedentes á hora da adxudicación”.  

Rosana Pérez urxiu ao Goberno do PP a resolver a “absoluta desatención” que veñen padecendo as persoas usuarias. Porque a situación, segundo denunciou, vén de vello e durante os últimos anos foi a peor, até o punto de que os usuarios crearon xa unha plataforma cidadá para reclamar un servicio de transporte digno.

Entre os problemas aos que fixo mención figura o incumprimento de horarios, retrasos “até o punto de que en moitas ocasións os viaxeiros teñen que agardar polo autobús unha hora”, así como a falta de información, buses sen prazas nas horas punta, falta de conexións cos hospitais de referencia na comarca, o estado “absolutamente calamitoso” dalgúns vehículos ou as  dificultades na accesibilidade para as persoas con mobilidade reducida. “Non son incidencias puntuais”, advertiu a deputada nacionalista, que reprochou á Consellería de Infraestruturas, encargada deste servicio, que non cumpra o seu propio Plan de Transportes e “consinta todos os días o absoluto desprezo” aos miles de persoas que a diario utilizan o transporte público na Barbanza.

“A realidade diaria de miles de persoas faise cada vez máis insostíbel, o que provoca malestar, protestas dos usuarios e usuarias, nomeadamente do transporte escolar, denuncias dos concellos de continuos e flagrantes incumprimentos da empresa e, en definitiva, cada vez máis tensión pola desatención e caótico funcionamento do transporte público”, denunciou na súa iniciativa.  

Outros artigos

Venres con chuvascos e baixa das temperaturas. Temporal no mar

Na xornada do venres seguimos en zona de chuvascos que veñen tras a fronte e que serán localmente treboentos e acompañados de sarabia, ó que hai que engadir a chegada dunha masa de aire polar marítima que fará que algún deses chuvascos sexan de neve, coa cota arredor...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Reto astrolabio”. Alberto Barciela

“Reto astrolabio”. Alberto Barciela

El mar merece respeto, aun así reclama y admite audacias, quizás motivadas por el horizonte casi infinito. El ser humano, en la búsqueda de sí mismo, de completar inquietudes y afanes, de responder a su curiosidad, acepta con gusto el reto de los nuevos rumbos,...