“Dúas liñas aéreas galegas de conexión con Madrid, susceptibles de se cubrir con trens”. Antón Luaces

20 Outubro 2023

As liñas A Coruña-Madrid e Santiago de Compostela-Madrid son dúas das once conexións aéreas entre cidades peninsulares españolas susceptibles de utilizar o ferrocarril en, como moito, catro horas, e nas que na maioría dos casos, hai catro frecuencias diarias en cada sentido.

Segundo a organización medioambientalista Ecoloxistas en Acción, trocar o avión polo tren minoraría a crise climática: só na península, España pode substituir 50.000 voos por viaxes en tren de catro horas de duración, aforrando deste xeito unhas 300.000 toneladas de CO2 cada ano.

Os ecoloxistas teñen identificadas 11 conexións aéreas entre cidades que dispoñen dunha alternativa en ferrocarril de, como moito, as anteditas catro horas de duración con esas catro frecuencias diarias en cada sentido. Estas once rutas implican máis de 50.900 toneladas de CO2 ao ano, é dicir, un terzo das operacións peninsulares e case que 6 millóns de pasaxeiros.  A maioría das conexións aéreas de voos domésticos enlazan cos arquipélagos de Baleares e Canarias.

España é un dos países da Unión Europea onde máis se incrementou o número de voos domésticos nos últimos anos, con enormes impactos en termos de emisións, segundo recolle hoxe o xornal elDiario.es do coordinador do estudo, Pablo Muñoz.

A principal conexión en España é a de Madrid-Barcelona que, en 15.700 operacións realizadas antes da COVID-19 transportou 2,5 millóns de persoas.

Séguelles de lonxe A Coruña-Madrid, Madrid-Sevilla e Madrid-Valencia e, mais distantes, as conexións susceptibles de seren cubertas con trens: Alicante-Madrid, Barcelona-Valencia, Madrid.Málaga, Madrid-Pamplona, Santiago de Compostela-Madrid, Granada-Madrid e Logroño-Madrid.

A Coruña- Madrid realiza 5.638 operacións anuais, con 52.331,7 toneladas de CO2 como consumo. O Santiago de Compostela-Madrid realiza 4.557 operacións e consume 47.592 toneladas de CO2 anuais.

En total, as rutas candidatas propostas por Ecoloxistas en Acción supuxeron en 2019 emisións de 379.000 toneladas de CO2 ese ano (que foron o 12% das do sector aéreo doméstico total). Unha boa parte desta cantidade de gas de efecto invernadoiro (causa do cambio climático) é a que se eliminar cunha substitución de voos curtos por outros medios de transporte.

Outros artigos

“Errar de infinitos”. Alberto Barciela

Anda el mundo en sus circunstancias, no pocas desalentadoras. Entre ellas, cada uno semeja andar a lo suyo -menos yo, que diría el paisano, que ando a lo mío-. Transaccionar -negociar, convenir- consensos básicos sobre temas esenciales: la salud, la paz, la...

+

“Xúbilo de xubilado”. Xulio Xiz

En tempos, o Servizo Militar era para os rapaces, mais ca oportunidade de ver mundo e cerimonia de iniciación á vida de maiores, corte no estudo ou no traballo para mergullarse nun mundo hostil difícil de entender. Librei da Mili polos peores motivos (físicos e...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Grave non, o seguinte”. Antón Luaces

“Grave non, o seguinte”. Antón Luaces

Este venres foi o cumpreanos do meu fillo máis novo. Cadra o aniversario coa celebración do Día Internacional da Liberdade de Prensa, cuestión que sempre lembro, ao igual que me pasa coa segunda das fillas, que cumpre anos no Día Mundial da Radio. Son feitos que,...

“Energía positiva a los cien años”. José Castro López

“Energía positiva a los cien años”. José Castro López

Mario Benedetti nos dejó el poema “Aquí no hay viejos”, un canto a la vejez que elpoeta entiende como un regalo que nos carga de experiencias y saberes envueltos en unmontón de recuerdos del ayer. “Aquí no hay viejos, solo que nos llegó la tarde, unatarde cargada de...