ARVI participa nun proxecto europeo que aplica Realidade Virtual á prevención de emerxencias no mar

20 Xuño 2022

O proxecto Erasmus+ chamado Realidade virtual para emerxencias marítimas, co acrónimo VR-ME, posto en marcha en 2019 por seis expertos provedores de educación e formación profesional, así como representantes da industria pesqueira europea, foi obxecto dunha xuntanza de traballo a semana pasada, na que se avaliaron os froitos acadados durante 30 meses de actividade, tarefas en boa medida focalizadas en desenvolver un programa de formación e un simulador de Realidade Virtual para emerxencias marítimas a bordo dun buque pesqueiro. Emerxencias como por exemplo incendios, o abandono do barco, colisións, caídas de persoas á auga, inundacións ou fracaso nas manobras.

A iniciativa VR-ME conta coa implicación directa de ARVI, Cooperativa de Armadores de Pesca do Porto de Vigo (SP), que é o principal grupo de armadores de España e un dos máis importantes da Unión Europea. Neste proxecto achega a súa experiencia en servizos de formación e máis en prevención de riscos laborais.

“Tales emerxencias son situacións de tensións nas que a tripulación debe seguir directrices e procedementos específicos para garantir a súa seguridade. Para conseguir este fin, este innovador proxecto proporciona un complemento á formación en materia de emerxencias para profesionais do sector da pesca a partir da utilización de realidade virtual como ferramenta pioneira na industria pesqueira”, sinalaron os responsábeis do proxecto cuxos socios proveñen de Francia, Galicia (España), Holanda, Bélxica e Grecia. O consorcio está formado por, IMP, o solicitante, SGS Tecnos, SQ Learn, ARVI, Europêche, e PFA.

Durante o desenvolvemento do proxecto realizáronse cinco reunións transnacionais e desenvolvéronse diferentes tarefas en entre as que se atopan as seguintes:

1. Análise dos accidentes marítimos con consecuencias graves nos seguintes países: España, Bélxica, Holanda e Francia, esta baseábase en determinar as emerxencias marítimas máis comúns segundo o país e o tipo de buque pesqueiro, así como tamén a nivel europeo.

2. Identificación de riscos marítimos e medidas preventivas en buques pesqueiros de España, Bélxica, Holanda e Francia.

3. Desenvolvemento de procedementos para liquidar cada unha das emerxencias seguintes:

a. abandono do buque;

b. inundación/vía de auga;

c. incendio;

d. home á auga;

e. fallo de máquinas;

f. colisión/abordaxe.

Así como recompilación de toda a normativa que a nivel europeo afecta a estas emerxencias.

4. A partir das emerxencias e os procedementos identificados nas fases anteriores, os socios do proxecto adaptaron os procedementos de emerxencia a un storyboard para ser utilizados no desenvolvemento da contorna de RV (Realidade Virtual) onde o usuario poida moverse dentro dun buque pesqueiro, facendo fronte a varios escenarios de risco.

5. Posteriormente seleccionáronse as emerxencias que se adaptaron ao simulador en función da probabilidade de que ocorran, a gravidade e a adaptabilidade a unha contorna de aprendizaxe simulada: abandono do buque, incendio, home á auga.

6. Para que os socios do proxecto puidesen complementar e mellorar o simulador, levaron a cabo varias probas piloto cos futuros usuarios do curso de formación naqueles países europeos aos que pertence o consorcio. Desta maneira púidose coñecer a súa opinión, producir o manual para utilizar correctamente o programa informático e perfeccionar o simulador co programa de formación.

7. Actualmente estanse desenvolvendo diferentes xornadas de difusión nos diferentes países dos socios participantes para dar a coñecer o proxecto. En Galicia realizáronse dúas xornadas de difusión os días 27 de maio e 17 de xuño na que asistiron en maior medida mandos de buques pesqueiros e puideron coñecer de primeira man o conxunto deste innovador proxecto. Finalmente, no mes de xullo presentarase no Parlamento Europeo, ao obxecto de que a súa difusión sexa o mais ampla posíbel no ámbito do continente.

Outros artigos

En Portosín xa se respira o nacional de ILCA 4

Juan Caballero (texto e fotos). A ría de Muros e Noia será escenario, do 1 ao 5 do próximo mes de maio, do Campionato de España de ILCA 4 (anterior Láser 4.7), modalidade por excelencia xuvenil na vela española e que achegará á comarca do Barbanza a 150 regatistas...

+

Luns con nubes e claros e choivas cara o serán

O luns será unha xornada de transición coa chegada dunha fronte pola noite. Así, teremos unha mañá de néboas en comarcas do interior que irán deixando ceos pouco nubrados, co avance da mañá irán aumentado as nubes desde o oeste, con chuvias que se irán xeneralizando...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Tomadura de pelo en prime time”. José Antonio Constenla

“Tomadura de pelo en prime time”. José Antonio Constenla

Hoy ha triunfado el amor, no podía ser de otra manera. Porque, ¿existe alguienque, al igual que Pedro Almodóvar, no haya llorado “como un niño” después deleer la carta a la ciudadanía o escuchar la intervención del presidente de ayer?A veces pienso que somos unos...

“Convulsión y especulaciones”. José Castro López

“Convulsión y especulaciones”. José Castro López

Convulsión en la sociedad después del retiro del presidente “al rincón del pensar ymuchas especulaciones. Unos dicen que los cinco días de “asuntos propios” son paravictimizarse y no dar explicaciones y otros señalan que, falto de cariño, buscó laadhesión de los suyos...