“O tren que me leva” – Antón Luaces

08 Decembro 2021

Houbo un tempo neste país no que, promovido e teimudamente reclamado polo xornalista musical Nonito Pereira Revuelta, tristemente desaparecido sen acadar o seu obxectivo -que foi tamén o de moitos dos seus amigos e compañeiros, entre os que me atopo- o cantautor ferrolán Andrés Lapique do Barro (Andrés do Barro) quedou sen o recoñecemento oficial por parte da Xunta dun feito ata o de agora único nesta Terra Nosa: ter sido número 1 nas listas de éxitos discográficos en España en catro ocasións e con cancións en galego (cando aínda estaba penado o simple feito de cantar en galego): O tren, Corpiño xeitoso, San Antón e Pandeirada. A estas distincións cómpre sumar os tres discos de ouro outorgados polas vendas dos seus discos. 

Nado en Ferrol no ano 1947, finou en Madrid (onde está soterrado) o 22 de decembro de 1989, o que significa que se van cumprir en poucos días os 42 anos do seu pasamento: tantos anos (morto) como es que viviu mal que ven, porque os seus últimos de vida non foron, nin moito menos, os que merecía (morreu dun cancro hepático). E nin sequera houbo para el un simple recoñecemento oficial sendo como foi todo un referente na música galega dun tempo que moitos vivimos plena e afervoadamente, conscientes de que se estaba a marcar un fito ata daquela nunca fixado na nova música galega.
Nonito Pereira promoveu, instou, pediu, demandou para ANDRÉS DO BARRO a medalla de ouro de Galicia sen acadalo. Déuselle unha volta á petición e esta quedou na demanda dunha das medallas Castelao que a Xunta concede anualmente a persoas ou colectivos que se teñan significado en calquera ámbito da COMUNIDADE GALEGA. Tampouco se logrou. Houbo un terceiro intento para que na memoria -aínda hoxe viva- de Andrés Lapique do Barro, fose nomeado fillo -adoptivo ou predilecto- de Galicia. E morreu o conto. Todo quedou como queda a xeada riba da herba: a expensas dun sol que a derreta.
 Nin a familia de Andrés, nin os seus amigos, nin os seus milleiros de admiradores en toda España foron quen de atopar o timbre da porta á que chamar para que O TREN chegara a SAN ANTÓN cun CORPIÑO XEITOSO e a ritmo de PANDEIRADA. Todas as portas oficiais estaban fechadas e a sensibilidade do pobo que cantou e se emocionou cos seus éxitos non foi quen de petar nesas portas que todo o conceden por obra e gracia de quen manda neste país de néboa cultural no que un conselleiro de Cultura foi polo estreito vieiro da iñoranza cualificou de gran cantante galega a Carmiña Burana cando se refería á cantata Carmina (Kármina) Burana que se ía interpretar durante o Xacobeo. 
Non pretendo establecer comparanzas, pero si para un cantautor estadounidense, Bob Dylan, houbo un premio Nobel entregado en 2017, e o último consello de ministros en España acordou este martes a concesión ao cantautor catalán Joan Manuel Serrat a Gran Cruz de Alfonso X El Sabio pola súa “brillante carreira  e a súa contribución á cultura e á arte españolas”, non podería haber unha regandixa que permitise ao goberno galego recoñecer “a brillante carreira e a súa contribución á cultura e arte galegas” a prol de Andrés do Barro?.
Xunto coas cancións xa citadas, pezas como Rapaciña, Teño saudade, Meu amor, Adeus e moitas máis marcaron un fito que en Galicia -agás os primeiros integrantes de Fuxan os Ventos e, obviamente, Os Tamara- ninguén repetiu… Ritmo das ondas na praia/ brillo de prata no mar/raios de sol nos teus ollos/Eu ollei o teu ollar/ Unha gaivota danzaba/ facendo circos no ar (de Teño saudade). Cantos de nós gardamos na memoria estes versos, estas cancións das que, como  galegos que vivimos nos sentimos co-protagonistas? Todas elas en discos mercados ou emitidos polas distintas estacións radiofónicas antecesoras nos anos 70 de todo canto significou posteriormente o salto espectacular da canción galega en calquera das súas expresións. Pero en San Caetano todo isto non ten peso. Andrés xa non está, pero existe.

Outros artigos

“Pereira, la tierra del civismo con aroma a café”. Alberto Barciela

En su maravilloso “Botella al mar para el dios de las palabras”, extraído de “La Jornada”, México, Gabriel García Márquez habla de sabores, del regusto de la vida, de la naturaleza y de lo natural, y se pregunta: “¿Cuántas veces no hemos probado nosotros mismos un...

+

“Armarse para la paz por miedo al invasor Putin”. Manuel Velo

Después de cientos de años no aprendemos nada y seguimos la misma dinámica de guerras, en vez de llegar a acuerdos para construir en vez de destruir. Parece una contradicción que haya que armarse para la paz por miedo al invasor como Putin. Cuanto más poder tienen más...

+

“El sanchismo se rearma”. Arturo Maneiro

Mucho antes de que el presidente del Gobierno se atreva asometerse en el Congreso de los Diputados al abierto y durorechazo de sus socios al incremento del gasto en Defensa paracumplir sus compromisos personales con la UE, él ya hacomenzado el rearme en los medios de...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Ave, Alcalde” – Xulio Xiz

“Ave, Alcalde” – Xulio Xiz

Ave, Miguel, Alcalde... Os que andan a sufrir, saúdante!. Xa perderamos a conta do tempo que levamos esquivando obstáculos polo centro da cidade por mor das obras que hai que soportar para a peonalización case total do corazón lucense, e que comprendemos hai que...

¿Por qué no nos dicen la verdad?. José Luis Calo

¿Por qué no nos dicen la verdad?. José Luis Calo

La mentira es una práctica que tradicionalmente está relacionada con laprofesión política. En este mundo faltan líderes que sean capaces demantener sus convicciones y no se dejen llevar por ideologías ointereses. Los dirigentes políticos en particular eran más...