“Benidorm, un modelo de vangarda turística” – Alberto Barciela

En canto as circunstancias así o permitan e xurda a oportunidade debemos exercer o soño de viaxar coa visita a lugares marabillosos. Con seguridade. Necesitamos facelo, pois o trasladarnos e cambiar de hábitos é saúde para o corpo e para o espírito. E esencial para a economía.

O turismo en España ten un nome mítico, quizais demasiado ancorado no tópico do sesenta, no sueco e a pouca roupa, nas viaxes do IMSERSO. É Benidorm.

Máis aló da mítica, este Nova York mediterráneo elévase en marabillas que responden a desexos e expectativas, que camiñan de modo compasado coa a demanda real e atende a todas as posibilidades. A súa universalidade, o seu cosmopolitismo emana da súa oferta. Máis aló do sol e a praia, o seu turismo como industria permaneceu en vangarda, ofertando establecementos portentosos, paseos, hoteis, restaurantes, espazos de lecer e naturais, que logo foron copiados noutros lugares. A súa localización entre o mar e a montaña ofrece a posibilidade de gozar en condicións excepcionais de deportes acuáticos, sendeirismo, barranquismo ou ciclismo, golf, e dunha gastronomía excelsa. Experiencias únicas ao aire libre ou en lugares pechados.

En Benidorm atópase a resposta desexada, acorde a cada posibilidade ou ambición. Isto fala da madurez dun sector que foi pioneiro en incorporar as posibilidades tecnolóxicas, en falar idiomas, en reconverterse cada certo tempo, en responder ao coronavirus. O turismo é parte esencial das nosas vidas, e o é tamén dos ingresos públicos. Lecer e negocio, vangarda e modernidade, seguridade e saúde.

Benidorm é a terceira cidade con máis prazas hostaleiras de España, tras Madrid e Barcelona, con 141 hoteis, e está entre o catro urbes máis visitadas do país, tras engadir ás devanditas Sevilla. Ofrece tres mil establecementos comerciais. Exhibe máis de 60 rañaceos -26 con máis de cen metros-. Foi a primeira en ser certificada como Destino Turístico Intelixente polo Instituto para a Calidade Turística de España, grazas á innovación, accesibilidade, transformación dixital -en colaboración con SEGITTUR- e ao seu modelo vertical, que permite un mellor aproveitamento dos recursos.

Cidade aberta, libre -lembren que foi o primeiro lugar de España no que se permitiu o bikini-, é o destino elixido por millóns de turistas cada ano, e no verán logra multiplicar por 6 a súa poboación de 70.000 habitantes, sen descoidar os servizos públicos.

Un especial microclima, de doces e tépedos invernos e de veráns temperados pola brisa mariña, permiten o goce dunha natureza que se respectou no xurdimento dunha cidade moderna na que vivir todo o ano, na que ver convivir xentes variadas de culturas distantes e diversas, coloristas, nun estar seguro, no que exercitar iso que os estranxeiros demandan: o noso modelo de vida.

Temos un gran modelo que seguir e está aquí en España. Todo baixo o sol e entre tópicos que son mentira. Pregúntenlle aos seus maiores ou aos seus fillos adolescentes.