“España acóllese ao convenio para o despezamento de buque mercantes”. Antón Luaces

12 Xuño 2021

España ven de proclamarse décimosétimo país asinante do Convenio Internacional de Hong Kong que regula o despezamento de buques mercantes de más de cincocentas toneladas brutas, baseándose nun conxunto de criterios medioambientais e sociais. 
Aínda así, non se cumpren todos os criterios de aplicación deste texto aprobado vai 12 anos pola Organización Marítima Internacional (OMI). Só se cumpre o primeiro criterio do 15 países asinantes.Integrada España no devandito Convenio, é dicir, sendo 17 os Estados que o integran, só representan o 29,77% da tonelaxe da frota mundial, segundo as cifras que baralla actualmente a OMI, cando o esixido é o 40%. Para que fose así -é dicir, para que o Convenio afectara ao 40% da tonelaxe da frota mundial- sería necesario o acordo de dous dos grandes pesos pesados: Grecia e a República Popular China, que non forman parte do Club. No seu defecto, abondaría con unha ducia de países con menor peso no transporte marítimo mundial.Con todos estes datos, podiamos cavilar na posibilidade de que o Convenio Internacional de Hong Kong permitiría afrontar unha parte moi importante da reciclaxe da frota mundial, feito no que India desempeña un papel fundamental, porque encabeza os países máis destrutores de buques de todo o mundo. Amáis, figura como un dos 17 países asinantes do Convenio citado desde novembro de 2019, co que o terceiro criterio do mencionado acordo debería cumprirse. Pero a realidade é que tamén é o máis complexo.Asinado en maio de 2009 en Hong Kong pola OMI, este Convenio percura a seguridade e xestión medioambientalmente racional do reciclado de buques e ten como obxectivo garantir que os buques destinados á súa reciclaxe -rematado xa o seu ciclo de vida útil- non supoña un risco innecesario para a saúde humana e a seguridade do medio ambiente.O Convenio é de aplicación en barcos con dereito a enarbolar a bandeira dun Estado membro ou operando baixo a súa responsabilidade, e instalacións de reciclado de barcos operados baixo a xurisdicción dun estado membro.Non así os barcos de guerra, barcos auxiliares ou barcos en propiedade ou operados por un estado membro e usados para un servizo non comercial, barcos de menos de 500 GT e barcos operando únicamente durante a súa vida útil en augas suxeitas á soberanía ou xurisdicción do país do que ten dereito a enarbolar a bandeira.  

Outros artigos

“Peridis en Redondela”. Alberto Barciela

“Intentar definir el humorismo, es como pretender atravesar una mariposa, usando a manera de alfiler un poste telegráfico”. Así lo decía Enrique Jardiel Poncela, dramaturgo y novelista español, que a veces sabía muy bien lo que no quería saber. Es, diría yo, como...

+

“Bamos llendo acia- Vamos yendo hacia” – Manuel Domínguez

Bamos llendo acia- Vamos yendo hacia. Hoy en día no hay razón ninguna, en absoluto para escribir de esta forma tan cruel, que hiere los ojos. Todos los bares tienen prensa gratuita, al momento de tomar un café, cuando se leen las noticias deportivas, prestar un poco...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Nuevos destructores de la democracia”. Manuel Velo

“Nuevos destructores de la democracia”. Manuel Velo

Las incoherencias pululan por la política seria, votando a los detractores de la democracia. No es fácil entender cómo el imputado Luis Pérez, de un agitador de calumnias y bulos en las redes sociales, sacara tres eurodiputados con el slogan, “Se acabó la fiesta”. Le...

“As medidas do faraón”. Celia García Pillado

“As medidas do faraón”. Celia García Pillado

O pasado 15 de xuño chegaba a tan esperada inauguración do novo Auditorio de Ribeira, inauguración non exenta de polémica, todo hai que dicilo. Daría para moito dito evento pero vamos a deixar esa reflexión para outro momento, porque non é o que me fai escribir hoxe...