Última hora: Evacuado por unha indisposición o capitán do buque ruso Sevmorput. “Entre o domingo e o luns pasará por Fisterra o cargueiro nuclear”. Antón Luaces

16 Decembro 2020

Última hora: Evacuado por unha indisposición o capitán do buque ruso Sevmorput. A evacuación foi realizada por Salvamento Marítimo. O mando do buque pasa ao dispor do primeiro oficial do mesmo.

A últimas horas deste mércores, o cargueiro nuclear ruso Sevmorput superara o norte da illa canaria de Lanzarote no seu roteiro ao porto ruso de San Petersburgo. Navega a unha velocidade media de 10,5 nós, pouco máis da metade que lle permite o reactor nuclear KLT-40, de 135 MW, que lle propulsa a 20,8 nós. O buque é do tipo LASH portacontedores, aínda que nas súas seis adegas de carga pode transportar calquera tipo de mercadoría, entre esta gran, como fai habitualmente.
O Sevmorput regresa ao porto do que partira o pasado mes de outubro con carga xeral destinada na Antártida a unha base de investigación científica da mesma nacionalidade que a do cargueiro de 38.226 toneladas de rexistro bruto. Ademais da súa carga, o navío leva a bordo 98 tripulantes, e non consta que notificase a existencia de anormalidades ou incidente nuclear. Oficialmente o Sevmorput sufriu en augas angoleñas unha avaría que afectou a unha das pas da súa hélice. Mal que ben, tal avaría foi emendada por un equipo de especialistas desprazados de San Petersburgo á capital de Angola, Luanda. A “recuperación” da hélice non permite con todo que o buque navegue á súa velocidade de cruceiro. Todo fai pensar, segundo o testemuño recolleito a un veterano xefe de máquinas galego que algunhas aspas desa hélice (probablemente máis dunha)/dunha) áchase dobrado ao chocar cun contedor semihundido ou algún outro obxecto de duro material non detectado pola tripulación do cargueiro nuclear. Dobrada ou partida a ou as pas, é probable que a solución lograda polos especialistas non fose outra que a soldadura aplicada ás mesmas de anacos de bronce. Coa curvatura debida, esas pas soldadas permiten unha navegación ata certo punto normalizada, pero que non logra alcanzar a velocidade que o Sevmorput acreditou.
Sexa como for, este veterano xefe de máquinas, experimentado como tal en distintos buques nacionais e estranxeiros, considera que a citada avaría nas pas non implica máis perigo que a circunstancia xa apuntada dunha redución notable na velocidade de desprazamento do navío, que é o que ocorreu. En canto á utilización da enerxía nuclear como medio de propulsión, o citado xefe de máquinas -actualmente xubilado- considera que non presupón perigo en si mesmo. “Pola costa de Galicia -dixo- navegan moitos submarinos e portaavións nucleares rusos, ingleses, norteamericanos e franceses, e ninguén di nada”.
Con esa media de velocidade e se non ocorre ningún imprevisto, o cargueiro nuclear ruso alcanzará a posición de Fisterra entre o domingo e o luns próximos, para situarse no seu destino -San Petersburgo- o último día deste mes e ano: 31 de decembro de 2020.
​A Dirección Xeral da Mariña Mercante Española, dependente do Ministerio de Fomento, supervisa a navegación do Sevmorput, coa esperanza de que non sexa necesaria a súa intervención en ningún momento. Tampouco ninguén se manifestou ata o momento actual no sentido dunha hipotética petición de auxilio que, en todo caso, ninguén confirmou que se puidese prestar en España.

Outros artigos

Mar conclúe a rexeneración do banco marisqueiro de O Bohído

A Consellería do Mar conclúe a segunda fase da rexeneración do banco marisqueiro de O Bohído, incluída no marco do encargo de xestión a Seaga para a conservación e restauración da biodiversidade e dos ecosistemas mariños por valor de 1,3 millóns de euros para o...

+

O programa Saudade puxo en valor a gastronomía do Barbanza

Este luns 14 de xullo celebrouse no Barbanza a primeira xornada de Saudade, evento organizado por Turismo da Deputación que reúne en diferentes puntos da provincia a 13 chefs con máis de 20 estrelas Michelín do 14 ao 15 de xullo co obxectivo de promocionar o sector...

+

Publicidade

Castiñeiras

Revista en papel

Opinión

O Barbanza
Resumo de privacidade

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerche a mellor experiencia de usuario posible. A información das cookies almacénase no teu navegador e realiza funcións tales como recoñecerche cando volves á nosa web ou axudar ao noso equipo para comprender que seccións da web atopas máis interesantes e útiles.