A crise sanitaria, alén dos problemas que supuxo para o ámbito docente, foi un escenario de creatividade dixital do que abrollaron múltiples iniciativas online destinadas a manter o fluxo de contidos e recursos docentes. É o caso de Aulas Galegas, recuncho web posto en marcha da man dun grupo de profesores e profesoras que tiñan un obxectivo común: achegar á comunidade educativa contidos para traballar durante o Estado de Alarma e, tamén, durante o proceso de desescalada e de volta relativa á normalidade, que é o treito do camiño no que estamos xusto agora.
A web habilitouse xusto no intre en que se cancelaron as clases, polo que o equipo docente que lle deu impulso, do que forma parte a profesora do IES da Pobra do Caramiñal que foi artífice da innovadora experiencia 21 días co galego, Pilar Ponte, non quixo que a suspensión da actividade presencial implicase tamén o mesmo proceso no dixital: “Vimos que era preciso axudar ao profesorado e ao alumnado a atopar materiais que ademais de ser académicos tamén fose lúdicos e entretidos”, sinala a devandita profesora, salientando que o número de consultas acadado ao longo de crise sanitaria resultou ser alto (máis de medio milleiro), ao igual que a cifra de educadores colaboradores, que, por exemplo no ámbito da Educación Infantil, é xa de medio cento de persoas.
Amais de por Pilar Ponte, as Aulas Galegas tamén contaron co impulso de Cristina Rodríguez e Lorena Pita, mestras na comarca de Ferrolterra. Segundo destacan, un dos obxectivos da iniciativa foi desmarcarse doutras propostas análogas que poñen o foco no académico e no estritamente formativo: “Dende o principio quedounos claro que era preciso traballar e xogar ao mesmo tempo, co fin de loitar contra o aburrimento e a monotonía”, algo inherente á situación de confinamento pero tamén ao propio feito de traballar educacionalmente a distancia, un ámbito no que é complexo manter a atención das nenas e dos nenos de máis curta idade.