Durante a realización dun control de alcohol e drogas en proximidades de zonas de ocio nocturno, gardas civís do Sector do Tráfico de Galicia procederon a controlar a un camión ríxido que transportaba peixe de Ribeira á Coruña para a súa posterior comercialización noutras zonas do país.
No transcurso da inspección, os axentes puideron comprobar que, no período de 28 días anteriores, acumulaba ata catorce infraccións en materia de tempos de condución e descanso. O condutor presentaba diversas minorizacións do descanso de máis do 50%, é dicir, xornadas con descansos inferiores a catro horas e media, o cal afecta gravemente á condución.
Conducir cunha minorización desa porcentaxe nos tempos de condución e descanso establecido na lexislación de transportes terrestres, ademais da denuncia á empresa responsable, denúnciase ao condutor responsable por unha infracción ao Regulamento Xeral de Circulación con 500 euros e a detracción de 6 puntos do permiso de conducir.
Formuláronselle oito denuncias graves e moi graves con infraccións que oscilan entre os 401 e os 2001 euros. Tamén se detectou que, durante tres días, circulou sen a tarxeta do condutor inserida no tacógrafo, co obxectivo de non rexistrar a actividade que realizaba o condutor, estando considerado este feito como unha infracción moi grave sancionada con 2001 euros.
Tras comprobar os documentos de control da carga, procedeuse a pesar o camión nunha báscula móbil, arroxando 9050 quilos, un exceso de 3050 quilos sobre a máxima permitida, superando nun 47% o peso máximo. O vehículo quedou inmobilizado por infracción moi grave ata que desapareceron as causas. A infracción por este feito ascende a 4001 euros.
O condutor manifestou coñecer a existencia do punto de verificación establecido e, segundo dixo aos axentes, pensou que durante a realización de probas de alcohol e drogas non se efectuaban operacións para pesar vehículos de mercancías e inspeccións de transportes.
Desde o Sector de Tráfico da Garda Civil resaltan a incompatibilidade deste tipo de infraccións en materia de tempos de condución e falta de descanso, debido “ás fatídicas consecuencias” que poden carrexar, así como a importancia de respectar a normativa reguladora das masas e dimensións, tanto para impedir o deterioro prematuro das infraestruturas coma para impedir a práctica de competencia desleal no sector do transporte de mercancías. Ademais, sinalan que “circular nestas condicións afecta gravemente á seguridade viaria.”
Así mesmo, a Garda Civil lembra que durante a realización dun punto de verificación de alcohol e drogas “non se descoida outro tipo de vixilancia ou control da circulación, o transporte ou a seguridade cidadá. De aí a importancia de non avisar da presenza dos controis e posición das patrullas nas redes sociais, para detectar aquelas condutas de risco e perigosas para a seguridade de todos.”