“A toda vela, outra volta!” – Antón Luaces

05 Agosto 2024

A fame obriga. Ou, o que ven ser o mesmo, a necesidade de reducir custes fai que experiencias acumuladas durante séculos, obriguen aos armadores de todo tipo de buques a repensar antes de investir na construción de novos buques: retornan as velas e, desta vez, non só para as embarcacións deportivas ou de recreo, tamén para as de transporte marítimo. 

Na nosas rías, nos nosos mares, en todos os océanos, teremos en pouco tempo a presencia fresca, amable, de buques silenciosos e non contaminantes nos que o vento nas velas será o impulsor que ocupe e preocupe á tripulación. 

A proa fenderá o mar e a popa deixará un ronsel de paz que non impedirá que unha familia de toniñas estabelezan a ruta.

Si, definitivamente as velas van ser raíñas e señoras dos mares do mundo.

Nas vindeiras horas vai entrar no porto francés de Le Havre o primeiro dos oito  buques de transporte de mercadorías encargados por Towt ao estaleiro Piriou, entregado oficialmente o pasado 2 de agosto en Concarneau. Todo un gran desafío para o sitio de Finistère.

De 64 metros de altura máxima, os seus dous únicos mastros terán ao carbono como material da súa construción. Visíbeis dende moi lonxe, marcarán unha eslora de 81 metros, manga de 11,90 metros, 6 metros de calado e 3.000 metros cadrados de velas.

Son as características máis importantes do Anemos, ás que xungue a disponibilidade de tecnoloxía de navegación de regatas que lle permiten a navegación cento por cento a vela, un sistema de ruteo autónomo baseado en intelixencia artificial e datos meteorolóxicos.

Con este buque, a armadora Towt convértese en pioneira na descarbonizaciòn. O segundo barco da frota, o Artémis, en construción nun estaleiro vietnamita, será entregado antes dunha nova ondada de buques en 2026-2027, para os últimos seis, encargados recentemente.

Outros artigos

“Nos deben una explicación”. José Castro López

En el film de Berlanga “Bienvenido Míster Marshall”, Don Pablo, el alcalde de Villardel Rio -magistral Pepe Isbert-, después del paso de la “caravana de la abundancia” sinparar en el pueblo, se dirigió a sus vecinos para decirles “que yo, como alcalde vuestroque soy...

+

“Residencias universitarias” – José Manuel Pena

Comeza un novo curso escolar, nos diferentes campus universitarios. En Galicia, este ano, as matrículas universitarias serán gratuítas. Tamén xa o eran para os estudantes que obtiñan unha bolsa de estudos, principalmente procedentes de familias humildes, de acordo cos...

+

“Japón”. Alberto Barciela

Ya ha pasado el tiempo suficiente para confirmar que Japón es uno de mis destinos favoritos, por eso volvería en cualquier momento. El país sin alma, no inmortal, entiéndase, es un decorado perfecto en algunos instantes, en ciertos lugares, en su propio caos...

+

“Fornicar per se, no es amar” – Manuel Domínguez

¡Estúpidos, estúpidas! Ni conocéis el idioma que habláis, ti tenéis idea de lo que es el amor. Ella le pregunta a él, y cuantas veces en la noche eres capaz de hacerlo, el responde 4 otro dirá 6, para quedar como un buen varón. Sera una noche de fornicio, mas no de...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Ciudades educadas” – José Antonio Constenla

“Ciudades educadas” – José Antonio Constenla

La plataforma Preply, dedicada al aprendizaje de idiomas, ha elaborado un estudio para determinar qué ciudad de España es la más maleducada o la más educada. Para ello ha preguntado a más de 1567 residentes de 19 territorios de todo el país sobre si hablan alto en...

“Árbores caídas”. Xulio Xiz

“Árbores caídas”. Xulio Xiz

Se o refraneiro afirma que da árbore caída calquera fai leña, é lóxico atopar paralelismo entre a vella árbore que a morte ronda coa do ser humano que despois dunha madurez triunfante afronta o ocaso en soidade, e entre os depredadores da madeira e os...