
O sector pesqueiro de Galicia atópase nunha situación insostible ante a subida de prezos do gasóleo que se está rexistrando nestas últimas semanas e, sobre todo, nestes últimos días, nos que pasou dun prezo de entre 0,60 ou 0,65 euros o litro, a custar a día de hoxe máis de 1 euro.
Unha subida que, de momento, non ten visos de frearse, o que podería obrigar á frota galega, e tamén á doutras zonas de España, a amarrar as súas embarcacións e non saír a faenar.
O Presidente da Federación Galega de Confrarías, e Patrón Maior da Ribeira, José Antonio Pérez Sieira declarou á cadea COPE das Rías que “A cousa está fatal, de onte a hoxe subiu ou litro de gasoil 10 cétimos e agora mesmo sair a pescar non é rendible nin para as pequenas embarcacións que todo ou que sacan ou adican ao combustible, nin para vos grandes buques arrastreiros e do palangre que fan mareas de dous meses ou mais e que, tendo que cargar 150 ou 200.000 litros, prefiren quedar non porto antes de sair ao mar”.
Un asunto que se vai a abordar este sábado nunha reunión da executiva da federación de confrarías, xa que o impacto da subida do gasoil está a producirse nuns niveis que se descoñecían ata o de agora,
Por iso é polo que pidan ao Goberno de España articule canto antes medidas que o rebaixen, “sobre todo cunha baixada de impostos, que é ou que carga boa parte do prezo final do gasóleo, e xa nos puxemos en contacto coa federación nacional de cofradias e mais asociacións como CEPESCA para remitirlle unha carta na que pedimos unha reunión co Ministro de pesca, Luís Planas, dá que de momento non temos resposta”.
E é que o sector pesqueiro enfróntase ademais a un difícil encaixe destes custos no produto final, é dicir, no peixe e marisco que chega ás lonxas e que se comercializa mediante o sistema de poxa, polo que como recoñece o propio Pérez Sieira ” é evidente que se vos barcos van ao paro e amarran, haberá menos e vai subir ou prezo do peixe, pero normalmente a suba de prezos do peixe só poden repercutilo vos intermediarios, xa que nos estamos nas mans deles polo sistema de poxa á baixa”.
O incremento de prezos do combustible afecta por igual aos patróns de pequenas e medianas embarcacións de pesca de baixura, como os armadores dos grandes buques de altura, aínda que en distintos niveis, porque aínda que un pesqueiro de baixura necesita para saír a fanenar entre 1.500 e 1.800 euros “que agora é moi dificil rendibilizar”, a situación complícase para os grandes arrastreiros ou palangreiros que saen para dous ou tres meses de marea.
Polo que algúns deles xa se estarían expondo saír agora ou esperar a unhas mellores condicións no prezo do gasóleo. ” Eu sei xa de moitos armadores que xa están parados porque xa non lles é rendible sair ao mar, e estamos en contacto con outros portos de Canarias, dá costa do Mediterráneo e Baleares e están na mesma situación, polo que me parece que vai ser un paro en xeneral”, asegura Sieira.