“A crúa realidade dun sector que se afunde”. Antón Luaces

06 Febreiro 2021

A realidade é terca. Crúa. Indiscutible. Galicia ten razóns claras para temer un futuro -senón xa o presente-de consecuencias económicas e sociais derivadas do brexit.
Non é de estrañar, pois, que dunha formación política galega claramente nacionalista como é o BNG, saíse unha proposta de ofensiva política -con todos os galegos implicados- para que a frota pesqueira obteña unha compensación real polas perdas provocadas polo “divorcio” en6 tre o Reino Unido e a Unión Europea.

A frota galega nos caladoiros xurisdicionais exclusivos do Reino Unido está integrada por 60 barcos de Gran Sol (con 1.400 tripulantes), 20 barcos nas Illas Malvinas (e 400 mariñeiros) e 36 buques de bandeira británica que operan en portos galegos armadores desta Comunidade Autónoma.
Son estes datos que saíron a relucir na reunión que o BNG mantivo o xoves coa Asociación de Armadores de Vigo ( ARVI) para abordar a situación na que queda o sector pesqueiro galego tras o brexit.

Co acordo de brexit, a frota europea renuncia ao 25% das capturas coas consecuentes perdas que o sector pesqueiro cifra en 54 millóns de euros. Deica que a cantidade de 2,2 millóns de euros que prevé o Estado español pérdanse sexa cualificada de “ridícula” pola portavoz nacional do BNG, Ana Pontón.
“Esta cifra representa o 0’36% do total, cando o que se precisa é unha cantidade que permita unha compensación real das perdas á frota galega @teniendo en cuenta, ademais, que do total do Fondo europeo para facer fronte ás consecuencias do brexit -dotado con 5.000 millóns de euros na proposta inicial da Comisión Europea- hai 1.000 millóns aínda por asignar e dos que se pode conseguir unha achega que se adapte máis ás perdas reais do sector”, explicou Pontón.

A proposta da líder nacionalista galega para conseguilo baséase nunha ofensiva política decidida no ámbito galego, estatal e europeo para minimizar o importe do brexit no sector pesqueiro do país, que empezo cun acordo no Parlamento.
Pero vai máis aló Ana Pontón: expón reclamar un incremento substancial da partida destinada a compensar perdas pola redución de capturas nos caladoiros británicos e pon sobre a mesa como estratexia que as forzas políticas pacten unha contía xusta no Parlamento galego co compromiso de defendela tanto no Congreso dos Deputados como na Eurocámara.

Reclámase tamén para Galicia a declaración de zona altamente dependente da pesca, un recoñecemento oficial que sería moi beneficioso porque “reforzaría a posición da frota galega á hora de pedir unha maior cota de capturas”. Convén lembrar que a UE establece esa repartición en base ao principio de estabilidade relativa que beneficia -como xa comentamos aquí en distintas ocasións- aos países que formaban parte da Unión Europea antes do ingreso nesta de España e Portugal.

O Bloque demanda así mesmo unha repartición de cotas ( TAC) máis aló do brexit, xa que non se pode esquecer que Galicia sempre sae prexudicada na repartición de capturas que cada ano realiza o Consello de Ministros de Pesca da UE. Urxe, por tanto, defender unha repartición máis xusta das cotas de pesca para a frota de Galicia. E debe facerse para un escenario sen acordo co Reino Unido xa que, con ser negativas as consecuencias da súa saída da UE, o peor está por chegar, calcula o BNG, cando conclúa o prazo de cinco anos negociado pola UE co Reino Unido.

A partir do 30 de xuño de 2026 haberá que negociar ano a ano e especie a especie cun Estado que ordena e manda nas súas augas territoriais (ata o de agora abertas á negociación). Todo apunta a un incremento nos recortes, algo que indiscutiblemente prexudicaría aínda máis ao sector galego da pesca. Evidentemente, hai que preparar xunto con este unha estratexia que permita afrontar tal escenario e buscar alternativas a canto do mesmo derívese.
Tamén se demanda a presenza directa de Galicia -longo soño nunca cumprido- en todos os foros nos que se negocie o futuro do sector pesqueiro, tanto no seo da Unión Europea como no daqueloutros nos que participe o Reino Unido. “Porque somos unha potencia pesqueira, somos quen mellor coñece a realidade do sector e, por tanto, debe ser Galicia quen tome parte nesas reunións”, concluíu Ana Pontón.
​Precisamente esta semana produciuse na lonxa da Coruña e no contexto post- brexit a primeira poxa de peixe: 12.000 quilogramos de rape cargados en camión e descargados en Portsmouth dun buque con bandeira británica operado neste porto por armadores galegos . A mercadoría chegou á Coruña nun camión refrixerado e vendeuse na pinza de prezos comprendida entre os 4,5 e os 7 euros.

Outros artigos

“Eurocopa”. Xulio Xiz

Noto o peso dos anos, máis ca fisicamente nas continuas referencias a tempos idos. E non porque xeneralice a bondade do pasado, que moito habería que matizar, senón porque o paso do tempo me vai permitindo comparar situacións que me parecen aberrantes. O deporte –...

+

“Paz profesional”. Alberto Barciela

En los primeros días de la Guerra Civil española, contemplando una parada militar en la rúa del Villar de Santiago, preguntaba un paisano a otro: “a ti que che parece todo isto?” El otro le contestó, “por un lado ti xa ves e polo outro, que queres que che diga?” A lo...

+

“10 años del reinado de Felipe VI” – Manuel Domínguez

Se cumplen diez años del reinado de Felipe VI, el paso de los diez años se nota en su rostro, se nota en que las niñas crecieron, la heredera al tono, ya esta pasando por las fuerzas armadas, mas tarde complementara con otros estudios. La cosa, es la pregunta obvia,...

+

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“La profesionalidad del Gobernador”. José Castro López

“La profesionalidad del Gobernador”. José Castro López

El Gobernador del Banco de España finalizó el mandato y Pablo Hernández de Cos sedespidió con la elegancia de un caballero y con la profesionalidad del eminenteeconomista después de seis años al frente de una institución clave para la economía y elsistema financiero...