3ra entrega: OS MUSEOS NON PARAN: Os tecidos máis utilizados

22 Abril 2020

O liño é unha das principais materias primas para o tecido. Procedía, en gran medida e durante bastante tempo, do cultivo practicado en gran parte de Galicia. O liño elaborábase ata obter un fino fío, co que se realizaba o lenzo.

A exposición permanente da segunda planta do museo municipal de Ribeira acolle máis de 200 bonecas coa súa vestimenta tradicional representando diferentes escenas. Foron doadas por Magdalena Bringas que ocupou durante moito tempo a presidencia da asociación de Amas de Casa de Ribeira, e foron feitas co traballo e esforzo conxunto de moitas mulleres que formaron parte da agrupación. Estas figuras recrean o traxe tradicional galego en base á miniatura a través de diferentes escenografías tradicionais da esfera social como son os oficios (carpintería, mariñeiros), as procesións e romaxes, as festas e as escenas no eido vilego e rural. A continuación, no video, amósase unha escea mariñeira. Nos pobos e nas aldeas das rías, a praia e o peirao eran o centro da vida laboral e comunitaria. Alí se traballaba e se vivía. Os tempos viñan marcados pola presenza das diferentes especies, sendo a sardiña a máis agardada. No tempo da sacada, homes, mulleres, e nenos, traballaban arreo para gañarse o sustento.

OS MUSEOS NON PARAN: Os tecidos máis utilizados (3)

Outros artigos

Publicidade

Revista en papel

Opinión

“Cariño: un pequeno gran punto negro contaminante”

“Cariño: un pequeno gran punto negro contaminante”

Non se sabe con exactitude o grao de contaminación que pode provocar en Galicia unha empresa que, como Altri (en Palas de Rei, Lugo), vai utilizar o eucalipto como materia prima a partir da que extraer fibras téxtiles; máis é evidente que existe medo ao que a...

“Tiempos verbales”. Alberto Barciela

“Tiempos verbales”. Alberto Barciela

No sé en que justo momento, si es que lo hubo alguna vez, perdimos el rumbo político y el social. No identifico en qué instante se distrajeron las referencias de los valores esenciales para la convivencia, para el entendimiento, para la discusión constructiva y la...