A ConsellerĆa de EducaciĆ³n, Universidade e FormaciĆ³n Profesional vĆ©n de abrir o prazo para a participaciĆ³n no āClub de Letrasā para o vindeiro curso 2020/21, unha iniciativa que se instaurou o curso pasado co obxectivo de mellorar as competencias lingĆ¼Ćsticas, tanto orais como escritas, do alumnado a travĆ©s de distintas actividades que fomenten o debate, a reflexiĆ³n e a lectura crĆtica.
A convocatoria -que permanecerĆ” aberta ata o 30 de setembro- vai dirixida a todos os centros pĆŗblicos que imparten educaciĆ³n primaria, ESO e bacharelato. Este ano poderĆ”n incorporarse ata 70 novos centros escolares, ademais dos 30 que no presente curso se acolleron a esta iniciativa pioneira.
A temĆ”tica elixida para o curso 2020/2021 Ć© o coidado, abordado desde unha perspectiva de responsabilidadade e corresponsabilidade nas tarefas e nos labores necesarios para a atenciĆ³n das persoas que estĆ”n a padecer unha situaciĆ³n de vulnerabilidade causada pola enfermidade, pola pobreza, pola soidade, pola dor, pola violencia de xĆ©nero, pola LGTBIfobia ou outras circunstancias. Esta vulnerabilidade mesmo puido producirse e/ou agravarse durante o perĆodo de confinamento vivido a raĆz da pandemia da Covid-19 e poderĆa abordarse a temĆ”tica do coidado neste contexto.
Os proxectos realizados sobre este tema poderĆ”n abordarse desde un punto de vista literario, artĆstico, filosĆ³fico ou histĆ³rico; e poderĆ”n centrar o seu foco de interese na actualidade, en anteriores etapas da historia ou conxugando ambos os dous enfoques.
O āClub de Letrasā defĆnese como un espazo de aprendizaxe non formal baseado nunha metodoloxĆa de indagaciĆ³n. Neste marco o profesorado suxire diferentes acciĆ³ns enfocadas ao alumnado co obxecto de que poidan afondar, descubrir e coƱecer novos eidos relacionados coas Humanidades, as Artes e as Ciencias Sociais. FundamĆ©ntanse, polo tanto, nunha metodoloxĆa baseada no descubrimento, a indagaciĆ³n, o debate, a lectura reflexiva, a anĆ”lise crĆtica, a creaciĆ³n e a aprendizaxe colaborativa.
No caso da educaciĆ³n primaria, a iniciativa achegarase a estes eidos do coƱecemento fundamentalmente a travĆ©s da escritura creativa, a exploraciĆ³n e creaciĆ³n artĆstica, a lectura reflexiva e fomentando, de ser posible, unha achega lĆŗdica e dinĆ”mica. Na educaciĆ³n secundaria e bacharelato procurarase unha visiĆ³n transversal e interrelacionada das manifestaciĆ³ns literarias e artĆsticas, abordando perspectivas filosĆ³ficas e/ou histĆ³ricas, asĆ como a potenciaciĆ³n da capacidade creativa e de lectura reflexiva, coa finalidade de fomentar competencias de comprensiĆ³n e de pensamento crĆtico do mundo actual.
Solicitudes
O departamento educativo da Xunta de Galicia destina un total de 100.000 euros a esta convocatoria, e cada centro recibirĆ” unha achega econĆ³mica de 1.000.
Os centros que desexen solicitar por primeira vez ou renovar a sĆŗa participaciĆ³n no āClub de Letrasā deben presentar a solicitude correspondente e mĆ”is unha breve descriciĆ³n do proxecto que se vai desenvolver no curso 2020/2021.
O club deberĆ” estar formado por alumnado e profesorado e serĆ” coordinado por unha das persoas docentes participantes. Cada centro educativo desenvolverĆ” o āClub de Letrasā fĆ³ra do horario lectivo e o tempo dedicado a esta actividade deberĆ” chegar a, polo menos, unha media de catro horas ao mes comezando a partir da concesiĆ³n definitiva do proxecto e ata o final do perĆodo lectivo do alumnado dentro do curso 2020/2021.
Toda a informaciĆ³n pode consultarse no Portal Educativo.